تمهیدات ویژه شهرداری اردبیل برای ماه محرم/ حفظ سلامت عزاداران حسینی ضروری است

شهردار اردبیل گفت: باتوجه به محدودیت‌های کرونایی تمهیدات و برنامه‌های ویژه برای ماه محرم و صفر توسط شهرداری اردبیل پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حمید لطف اللهیان، شهردار اردبیل امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های ماه محرم شهرداری اردبیل گفت: با توجه به محدودیت‌های کرونایی، لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضرورت حفظ سلامت عزاداران حسینی در ایام محرم و صفر، با هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های دقیق، برنامه‌های متعدد فرهنگی مذهبی در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه در راستای تکریم و بزرگداشت شعائر دینی در ماه‌های محرم و صفر شهرداری اردبیل وظیفه‌ای فراتر از سایر ارگان‌ها دارد، افزود: سلامت عزاداران سیدالشهدا (ع) نیز ضروری است.

شهردار اردبیل با بیان اینکه همواره شور و شعور حسینی مردمان اردبیل در محرم در فضایی متفاوت برگزار خواهد شد.

لطف اللهیان همچنین با اشاره به فضاسازی مناسب شهر در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) با پرچم‌های سیاه و الوانها، از نصب المان‌های ویژه محرم در سطح شهر خبر داد و گفت: نصب المان‌های ویژه محرم، پرچم‌های عزاداری، سیاه پوش کردن میادین و معابر با هدف انتقال مفاهیم قیام حسینی و نهضت عاشورایی جز اقدامات شهرداری اردبیل است.
او به اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی از جمله مسابقه‌های مجازی با عنوان «هرخانواده یک هیئت و هرخانواده یک پرچم» پخش زنده مراسم سوگواری بصورت مجازی از صفحات اینستاگرامی توسط فرهنگسرا‌های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل اشاره کرد.
شهردار اردبیل بیان کرد: برنامه فرهنگی «۶۰ شب ۶۰ منبر» عنوان طرح شاخصی است که در شب‌های محرم و صفر بصورت لایو و زنده از صفحات اینستاگرامی با هدف بهره گیری از منابر مذهبی روحانیون وعاظ و مداحان حسینی توسط شهرداری اردبیل برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.