آزمون EPT فردا ۲۴ مرداد برگزار می‌شود

بر اساس اعلام سامانه آزمون EPT دانشگاه آزاد، این آزمون فردا جمعه ۲۴ مردادماه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اعلام سامانه آزمون EPT دانشگاه آزاد اسلامی پس از لغو آزمون EPT روز جمعه ۲۷ تیرماه به دلیل شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌ها در برخی از استان‌های کشور، نوبت بعدی این آزمون صبح فردا، جمعه ۲۴ مردادماه برگزار خواهد شد.

برگه ورود به جلسه این آزمون از ۲۲ مرداد روی سایت مرکز سنجش دانشگاه آزاد منتشر شد و داوطلبان ثبت‌نام کننده در این آزمون می‌توانند تا زمان برگزاری نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود از سایت english.iau.ac.ir/ept اقدام کنند.

داوطلبان می‌توانند با استفاده از شناسه کاربری (شماره پرونده) - کد ملی و شماره شناسنامه خود اقدام به دریافت برگه ورود به جلسه کنند، ضمناً داوطلبان می‌توانند جهت بازیابی شماره پرونده آزمون مربوطه با تلفن گویا ۴۷۴۳-۰۲۱ تماس بگیرند و با شماره‌گیری کد ۲ سپس شماره‌گیری کد ۱ نسبت به بازیابی شماره پرونده خود اقدام کنند.

بودجه بندی سوالات آزمون EPT

۱- واژگان شامل ۲۵ سؤال تستی
۲- دستور زبان شامل ۴۰ سؤال تستی
۳- درک مطلب در دو بخش شامل:
الف) خواندن و درک متون ۲۰ سؤال تستی
ب) درک مطلب متن با کلمات حذف شده (cloze) شامل ۱۵ سؤال تستی

گفتنی است، نام این آزمون که به منظور سنجش سطح زبان عمومی متقاضیان آن برگزار می‌گردد، مخفف English Proficiency Test است.  در گذشتهT داوطلبان آزمون دکتری دانشگاه ازاد اسلامی می‌توانستند در این آزمون شرکت کنند. اما از سال ۱۳۹۸، تنها دانشجویان دکتری امکان شرکت در آزمون را دارند.

این آزمون تنها برای داوطلبان دکترای دانشگاه آزاد اسلامی معتبر است و دانشگاه‌های سراسری مدرک این آزمون زبان را نمی‌پذیرند. بر اساس بخشنامه جدید نمره آزمون ept مقطع دکتری، نمره ۵۰ از ۱۰۰ در آزمون EPT مورد قبول دانشگاه آزاد اسلامی است.  


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
اگه دانشگاه آزاد پولش رو داشتم الان دکتری هم داشتم، چه کنیم از بی پولی، طرف پول داشته باشه خیلی هم ضعیف باشه بخواد تا دکتراش هم میتونه چه داخل چه خارج بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
لطفا آزمون استخدامی فراگیر هم زودتر برگزار بشه.
آخرین اخبار