در گفت و گوی ۱۸:۳۰ مطرح شد؛

ضرورت همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان برای تامین زیرساخت‌ شهرک‌های صنعتی

معاون سازمان صنایع کوچک گفت: تامین زیرساخت آب و برق و فاضلاب شهرک های صنعتی به همکاری دستگاه های خدمات رسان نیاز دارد.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  لاهوتی مدیر توسعه صنعتی و فناوری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص مشکلات صنایع کوچک و شهرک های صنعتی و تعطیلی برخی واحدها تصریح کرد: از ۱۵۰۰ واحد صنعتی تعطیل شده بیش از ۴۶۰ واحد دوباره به چرخه فعالیت بازگشته اند.

او ادامه داد: با راه اندازی صد در صدی ۴۶۸ واحد صنعتی ۸ هزار نفر مشغول به کار می‌شوند.

مدیر توسعه صنعتی و فناوری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان چگونگی بازگشت واحد‌ها به چرخه تولید گفت: به سه صورت واحد‌های تعطیل شده به چرخه بازگشته اند. برخی از این واحد‌ها شخص سرمایه گذار قدرت بازگشت ندارد و با جایگزین کردن سرمایه گذار جدید واحد صنعتی احیا شده است.

لاهوتی ادامه داد: خدمات زیرساختی بسیاری از واحد‌های صنعتی تامین شده است و احیای واحد‌های تعطیل شده که از سال ۹۱ شروع شده به نتیجه خواهد رسید.

این مقام مسئول با اشاره به مشکل تامین مالی در شهرک های صنعتی تصریح کرد: منابع مالی مورد نیاز شهرک های صنعتی به صورت محدود از منابع دولتی و به صورت انبوه از واگذاری اراضی تامین می شود.

او ادامه داد: بخشی از تامین مالی که از سازمان برنامه و بودجه گرفته می‌شود محدود است و اقساط آن به موقع بازنگشته است به همین دلیل انباشتی از زیرساخت‌ها برای تامین به وجود آمده و با بهره داری واحد‌های جدید، مشکل تامین زیر ساخت ها بیشتر شده است.

لاهوتی تاکید کرد: تامین زیرساخت ها، حمایت دولت را می‌خواهد. دستگاه های خدمات رسان مکلف هستند تا زیرساخت های لازم را تا درب شهرک صنعتی فراهم کنند، اما متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد و شهرک صنعتی از منابع داخلی که باید صرف  زیرساخت های داخل شهرک شود برای تامین زیرساخت بیرون خرج می کند و این منابع محدود تر می شود.


بیشتر بخوانید


او افزود: منابعی که از صنعتگر می‌گیریم لزوما برای داخل شهرک است. اجرای طرح های زیرساختی بدون تامین مالی انجام نمی‌شود. دستگاه‌های خدمات رسان باید مشارکت داشته باشند. مشکل تامین زیر ساخت ها فقط مشکل وزارت صمت نیست و وزارت خانه های نیرو و نفت هم باید همکاری لازم را داشته باشند.

این مقام مسئول گفت: اگر زیر ساخت های بیرون شهرک از طریق خود صنعتگران تامین مالی شود، روی قیمت تمام شده محصول تولیدی تاثیرگذار خواهد بود.

لاهوتی در پاسخ به انتقاد تعطیل ماندن واحد های داخل شهرک صنعتی به خاطر نبود زیرساخت برق گفت: واحدی نداریم که در شهرک صنعتی به خاطر نداشتن آب و برق راه اندازی نشده باشد، اما به هر حال  زیرساخت ها باید تکمیل شود.

او ادامه داد: زیرساخت‌هایی که مستقیم به شرکت شهرک‌های صنعتی مرتبط است در حال انجام است و اگر منابع مالی تامین شود این کار تسریع خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار