وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت؛

از حاشیه‌های تعویق کنکور سراسری تا لغو تسهیلات تغییر رشته فرزندان هیات علمی

وزارت علوم در هفته گذشته با اخباری مانند لغو تسهیلات تغییر رشته فرزندان هیات علمی و حاشیه‌های تعویق کنکور سراسری گذشت.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در هفته‌ای که گذشت با اخبار متعددی همچون «کنکور در تاریخ مصوب قبلی برگزار می‌شود»، «کنکور کارشناسی ارشد پزشکی برگزار شد»، «آمار غایبان آزمون دکتری وزارت علوم اعلام شد» و «تمایل به بازگشت در دانشجویان و فارغ التحصیلان ایرانی چقدر است؟» همراه بود که در ادامه می‌خوانید.

کنکور در تاریخ مصوب قبلی برگزار می‌شود

بر اساس بیانیه مشترک وزرای علوم و بهداشت بنا شد تا آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در روزهای ۲۹، ۳۰، ۳۱ مرداد و یکم شهریور برگزار شود.

پیرو اعلام نیاز به زمان بیشتر جهت برگزاری آزمون سراسری توسط مجریان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها به نیت یافتن فضای مناسب برای برگزاری منطبق با پروتکل های سختگیرانه، مشروط به تایید تغییر تاریخ در ستاد ملی مدیریت کرونا، از آنجا که این تغییر به دلایل متعدد مورد تایید ستاد قرار نگرفت، مقرر شد با همکاری استانداران محترم، مراکز آموزشی، فرهنگی، ورزشی، نظامی و انتظامی، کمبود فضاها و تجهیزات مورد نیاز جهت اعمال و اجرای پروتکل ها مهیا و آزمون سراسری در تاریخ مصوب قبلی ستاد ملی مدیریت کرونا (در روزهای۲۹-۳۰ و ۳۱مرداد و یکم شهریورماه) برگزار شود.

کنکور کارشناسی ارشد پزشکی برگزار شد

آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۹۹ امروز ۲۳ مرداد در ۳۵ حوزه امتحانی و با رقابت بیش از ۴۹ هزار داوطلب شروع شد.

در مهلت در نظر گرفته شده برای دریافت کارت ورود به جلسه ۴۹ هزار و ۱۰۲ نفر کارت ورود به جلسه خود را دریافت و فرم خوداظهاری را تکمیل کرده‌اند که از این تعداد ۴۹۵ داوطلب مبتلا به ویروس کرونا هستند.

تمایل به بازگشت در دانشجویان و فارغ التحصیلان ایرانی چقدر است؟

بهرام صلواتی، مدیر رصدخانه مهاجرت ایران اظهار کرد: بر اساس نتایج پیمایش محدود و سنجش میل به مهاجرت در میان دانشجویان و فارغ التحصیلان ایرانی، ۱۶ درصد از کسانی که میل به مهاجرت دارند می‌خواهند دوباره برای زندگی به ایران برگردند، در حالیکه ۳۸ درصد از آنان تمایلی برای بازگشت به کشور ندارند؛ از طرف دیگر حدود نیمی از افرادی که می‌خواهند مهاجرت کنند هنوز تصمیم قطعی برای ماندن در خارج از کشور و یا بازگشت به وطنشان نگرفته اند.

‌اطلاعیه سازمان سنجش درباره تاریخ برگزاری کنکور سراسری

سازمان سنجش آموزش کشور درباره تاریخ برگزاری، نحوه پرینت کارت و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۹۹ اطلاعیه‌ای صادر کرد.

آغاز خوداظهاری داوطلبان کرونایی کنکور سراسری از امروز

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز خوداظهاری داوطلبان کرونایی کنکور سراسری از امروز، چهارشنبه ۲۲ مرداد خبر داد.
او در ادامه بیان کرد: داوطلبان برای ثبت خوداظهاری امروز، چهارشنبه ۲۲ مرداد و فردا، پنج شنبه ۲۳ مرداد ماه مهلت دارند.

پروتکل‌های سختگیرانه، کنکور را به تعویق انداخت

زرین آمیزی گفت: قرار بود کنکور سراسری بر اساس پروتکل‌های بهداشتی کنکور ارشد و دکتری برگزار شود اما وزارت بهداشت مصر است که این پروتکل‌ها سختگیرانه باشد.

احتمال آغاز ترم آینده برای دانشجویان جدیدالورود از بهمن ماه

علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری درباره زمان شروع ترم تحصیلی آینده برای دانشجویان جدید الورود با توجه به اعلام احتمال تعویق مجدد یک ماهه کنکور سراسری گفت: شروع ترم تحصیلی بعد بستگی به این دارد که چه زمانی دانشجویان به دانشگاه‌ها معرفی بشوند یعنی اگر زمانی که معرفی می‌شوند ترم اول رو به اتمام باشد، طبیعتا باید برای ترم بهمن معرفی شوند.

معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: تمام تلاشمان این بود که دانشجویان جدید الورود که امسال کنکور دارند از ترم مهرماه، تحصیل را شروع کنند.

کلید سوالات کنکور کارشناسی ارشد منتشر شد

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشوردرباره انتشار کلید سوالات کنکور کارشناسی ارشد گفت: بر اساس اعلام قبلی،کلید سوالات کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۹ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی هم اکنون (دوشنبه، ۲۰ مرداد) بر روی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور منتشر شده است.

او ادامه داد: داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش و وارد کردن اطلاعات ثبت نامی و نوع دفترچه سوال و رشته می‌توانند کلید سوالات را دریافت کنند.

چند درصد داوطلبان کنکور ارشد و دکتری از رعایت پروتکل‌های بهداشتی ناراضی بودند؟

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره نظر سنجی نهایی سازمان سنجش از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد گفت: سازمان سنجش در هر دوره از برگزاری آزمون از داوطلبان نظر سنجی می‌کند تا به نقاط قوت و ضعف آزمون پی ببرد.

او در ادامه بیان کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا و اضافه شدن پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری کنکور‌های سراسری وزارت علوم سوالاتی درباره نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی به نظر سنجی اضافه شد.

کنکور سراسری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود

منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در نشست خبری که به صورت مجازی به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد،تاکید کرد: تلاش می‌کنیم کنکور سراسری را با رعایت پروتکل‌ها اجرا کنیم و داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها مطمئن باشند که سلامت آن‌ها همانند سلامت فرزندانمان برای ما مهم است و همانند فرزندان خود نگران سلامتی آن‌ها هستیم. برنامه ریزی طوری خواهد بود که هیچ مشکلی برای داوطلبان کنکور سراسری پیش نخواهد آمد. تجربیات خوبی با برگزار کردن کنکور ارشد و دکتری در اختیار عوامل اجرایی قرار گرفته و این تجربیات به بهبود شرایط کمک می‌کند. ارزیابی از پروتکل‌ها را از وزارت بهداشت ابلاغ می‌شود و خودش هم بر اجرای آن نظارت می‌کند. وقتی اعلام شد که بالای ۹۰ درصد داوطلبان دکتری از پروتکل‌ها رضایت داشته اند باید به آن توجه کنیم. در آزمون بعدی هم پروتکل‌ها رعایت می‌شود.

نبود پوشش بیمه‌ای در حوزه توان‌بخشی معضل بزرگی است

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در آئین رونمایی از نسل جدید پنجه‌های پیشرفته کربنی ورزشی CGS گفت: هدف اقتصاد دانش بنیان حل مشکلات مردم در هر سطحی است. توانبخشی جزو حوزه‌های بسیار مغفول در کشور است که در آن غفلت‌های تاریخی داریم.

ستاری ادامه داد: توسعه تکنولوژی‌های جدید از جمله اقداماتی است که باید در حوزه توانبخشی به کار گرفته شود.

آمار غایبان آزمون دکتری وزارت علوم اعلام شد

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره آمار غایبان کنکور دکتری گفت: بر اساس شمارشی که از پرسشنامه‌های کنکور دکتری به عمل آمد آمار غایبان دکتری حدود ۳۰ درصد از داوطلبان بوده است.

او ادامه داد: از جمع کل داوطلبان کنکور دکتری، فقط ۱۱ درصد کارت ورود به جلسه را دریافت نکردند.

سخنگوی سازمان سنجش درباره آمار غایبان سال گذشته بیان کرد: در کنکور دکتری سال ۹۸ حدود ۲۰ درصد از جمع کل داوطلبان شرکت کننده در این آزمون اقدام به شرکت در جلسه آزمون نکردند.

ثبت نام بیش از ۲۰ هزار نفر در پذیرش براساس سوابق تحصیلی مهر ۹۹

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت نام ۲۰ هزار و ۸۴۹ نفر در ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی مهر ماه ۹۹ خبر داد.

سوت پایان کنکور ارشد ۹۹ زده شد

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از پایان رقابت ۶۹۴ هزار داوطلب کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۹ خبر داد.

شرایط ثبت نام دکتری بدون کنکور سال ۹۹ دانشگاه آزاد

ثبت نام دکتری بدون کنکور (استعداهای درخشان) سال ۱۳۹۹ دانشگاه آزاد از ۱۵ مرداد آغاز شده است و تا پایان مرداد ماه ادامه دارد.

برگزاری کنکور ارشد در بیمارستان برای داوطلب کرونایی+ تصاویر

سخنگوی سازمان سنجش از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد در بیمارستان مسیح دانشوری برای یک داوطلب مبتلا به کرونا خبر داد.

پاسخ سازمان سنجش به حاشیه‌های کنکور ارشد در فضای مجازی

سازمان سنجش آموزش کشور به حاشیه‌های برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ که در فضای مجازی ایجاد شده است، پاسخ داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۰۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
یکی از ظالمانه ترین قوانین همین تسهیلات تغییر رشته فرزندان هیات علمی بوده که با توسل به آن ، از یک رشته پایین توانستند به رشته های بالاتر بروند بدون اینکه لیاقت اش راداشته باشند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
کنکور باید برگزار بشه . نماینده های عزیزهم خیلی نگران بچهها هستن سهمیه های بیخود رو که خود نمایندگان هم بی بهره نیستند رو از بین ببرن. چطور اون رو نمیشهکاری کرد . اما کنکور رو نمیخواهید برگزار بشه.