بایدن: اقدام امارات در به‌رسمیت‌شناختن اسرائیل، «شجاعانه» است

جو بایدن طی اظهاراتی در واکنش به توافق امارات و رژیم صهیونیستی مدعی شد اقدام امارات در به‌رسمیت‌شناختن اسرائیل، اقدامی «شجاعانه» است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای به توافق اخیر بین رژیم صهیونیستی و امارات واکنش نشان داد.

معاون سابق رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، توافق ابوظبی و تل‌آویو را گامی تاریخی خواند و مدعی شد که اقدام امارات در به‌رسمیت‌شناختن رژیم صهیونیستی، شجاعانه بوده است.

بایدن در بیانیه خود همچنین بار دیگر مخالفت خود با طرح صلح دونالد ترامپ، موسوم به معامله قرن را ابراز و مدعی شده: «طرح الحاق، فرآیند صلح در فلسطین را با مشکل روبرو می‌کند». 

عدم حمایت دموکرات‌ها از طرح صلح ترامپ از این جهت است که آنها معتقدند طرح مذکور در دراز مدت منافع صهیونیست‌ها را تامین نمی‌کند و هرگز هیچ دلسوزی نسبت به مردم فلسطین ندارند. 

در پی تلاش‌های بی‌وقفه دونالد ترامپ برای تسهیل روند عادی‌سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی، دو طرف طی توافق‌نامه‌ای بر سر عادی سازی کامل روابط دیپلماتیک به توافق رسیدند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی اظهاراتی در خصوص توافق اخیر با امارات مبنی بر عادی‌سازی روابط دیپلماتیک طرفین، مدعی شد که توافق اخیر بین امارات و اسرائیل موجب پیشرفت منطقه خواهد شد.

این در حالی است که گروه‌های مقاومت در فلسطین پس از اعلام توافق نهایی بین امارات و رژیم صهیونیستی مبنی بر عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک، به اقدام ننگین ابوظبی واکنش تند و سختی نشان دادند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار