در هفته دولت؛

مرکز فرهنگی «سعدی» در آرامگاه سعدی افتتاح می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: مرکز فرهنگی «سعدی» در آرامگاه سعدی در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مصیب امیری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در نشست با خبرنگاران از افتتاح مرکز فرهنگی «سعدی» در آرامگاه سعدی خبر داد و اظهار کرد: به مناسبت هفته دولت، ۴ پروژه گردشگری در استان فارس با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

او با اشاره به اجرای مرکز فرهنگی سعدی در آرامگاه سعدی تصریح کرد: این مرکز فرهنگی نیز با بیش از ۱۷ میلیارد تومان هزینه از طرح‌هایی است که در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

امیری ادامه داد: عملیات احداث مرکز فرهنگی «سعدی» از سال ۸۷ آغاز شد و در پایان سال ۹۶ به بخش خصوصی واگذار شد و این طرح در مساحت ۲ هزار و ۷۰۰ متر مربع در حال ساخت است که از فضا‌هایی شامل کتابخانه و مرکز اسناد، نمایشگاه، لابی و سالن همایش‌ها و نشست‌ها برخوردار است.

او افزود: همچنین سنگ فرش محوطه آرامگاه سعدی با ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار به وسعت یک هزار و ۶۰۰ متر که قبلا یک فضای غیر قابل استفاده بود مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که بر وسعت فضای بازدید این سایت گردشگری اضافه می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس اضافه کرد: موزه نورآباد نیز با بیش از ۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری دولتی و مجتمع مرکز خدماتی و رفاهی بیشاپور با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.