بیانیه علمای همدان خطاب به متولیان مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌ها؛

لزوم رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسم ماه محرم

شماری از علما و اساتید حوزه علمیه همدان در بیانیه‌ای خطاب به متولیان مساجد، هیئت، تکایا و مجالس حسینی، خواستار رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسم ماه محرم شدند.

لزوم رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسم ماه محرمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علمای همدان خطاب به متولیان مساجد، حسینیه‌ها و هیئت ها در آستانه ماه محرم بیانیه  ای صادر کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است:

در آستانه ورود به ماه محرم، پیرو بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب و در راستای لزوم تبعیت از مصوبات ستاد مقابله با کرونا، در جهت پیشگیری از شیوع این ویروس در مراسم و عزاداری‌ها، همه مداحان، وعاظ، مبلغان و مدیران هیات‌های مذهبی باید به دستورالعمل‌های بهداشتی در آیین‌های عزاداری توجه کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اقامه عزای سیدالشهدا در ماه محرم و صفر از جمله مهمترین شعائر دینی است که هرگز نباید فراموش شود؛ اما در شرایط فعلی که ویروس کرونا گسترش یافته برای حفظ سلامت مردم، ضروری است، همه شاگردان مکتب سید الشهدا (ع) ضمن اهتمام به شعائر حسینی به دستورالعمل ضوابط برگزاری عزاداری ستاد مقابله با کرونا به طور کامل ملتزم باشند.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.