اوبراین: ترامپ برای ایفای نقش در توافق اسرائیل و امارات شایسته جایزه صلح نوبل است!

مشاور امنیت ملی کاخ سفید، دونالد ترامپ را به واسطه نقشش در توافق رژیم صهیونیستی و امارات شایسته جایزه صلح نوبل دانست.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید دیروز پنجشنبه در اظهاراتی به نقش دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در دستیابی امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی به توافق دیپلماتیک اشاره کرد و مدعی شد او باید نامزد پیشرو در جوایز صلح نوبل باشد.

اوبراین در حالی با این اظهارنظر چاپلوسانه رئیس خود را شایسته دریافت جایزه صلح نوبل معرفی کرده است که دونالد ترامپ نیز پیش از این خود را سزاوار این جایزه معرفی کرده بود!

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: واقعا قابل توجه است، وقتی به عقب بر می‌گردم و به آنچه رئیس جمهور در جبهه صلح انجام داده است می‌نگرم، متعجب نمی‌شوم. اگر رئیس جمهور نامزد دریافت صلح نوبل شود تعجب آور نیست!

او با اشاره به توافق (ننگین) امارات و رژیم صهیونیستی مدعی شد: اقدام امروز او نمونه‌ایست که چرا او باید نامزد پیشروی صلح نوبل در نظر گرفته شود.

اوبراین ضمن تمجید از نقش ترامپ در عادی سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی به یکی از کتاب‌های ترامپ با عنوان "هنر معامله" اشاره کرد که در آن از او به عنوان یک آورنده صلح یاد شده است!

مشاور امنیت ملی ترامپ سپتامبر گذشته در جریان برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل نیز موضوع مذاکرات آمریکا و کره شمالی را پیش کشیده و گفته بود اگر عادلانه اعلام شود به او [ترامپ] جایزه نوبل می‌دهند.

طبق گزارش‌ها، آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن به درخواست دولت آمریکا ترامپ را برای دریافت جایزه صلح نوبل در سال ۲۰۱۸ معرفی کرد.

امارات و رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه از توافق ننگین و به گفته خود تاریخی در جهت عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک خبر دادند. پیش‌تر نیز نشانه‌هایی از روابط گرم، ولی پنهان تل آویو و ابوظبی وجود داشت، اما هیچگاه مورد اعلام رسمی قرار نگرفته بود.

رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد توافق امارات و رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط طی هفته‌های آتی در کاخ سفید امضا خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار