ادعای قرقاش: توافق با اسرائیل، الحاق بیشتر سرزمین فلسطین را متوقف می‌کند

وزیر مشاور در امور خارجه امارات مدعی شد توافق با رژیم صهیونیستی، الحاق بیشتر سرزمین فلسطین را متوقف می‌کند.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات ضمن بازنشر پیام‌های توئیتری مقامات مختلف اروپا و آمریکا که از توافق موسوم به «ابراهیم» استقبال کرده بودند، واکنش‌های مثبت به توافق با رژیم صهیونیستی را دلگرم کننده توصیف کرد.

او در یک سلسله پیام توئیتری مدعی شد: تصمیم امارات متحده عربی موضوع بحث سازمان یافته و فعال در مکانیسم تصمیم گیری سیاست خارجی ما بود و مثل همیشه شیخ محمد بن زاید از همه جوانب آگاه بود و تصمیم را در یک چشم انداز استراتژیک رهبری کرد که ترکیبی از رئالیسم سیاسی و چشم انداز جسورانه برای آینده است. تصمیمی شجاعانه از یک رهبر خارق العاده.

قرقاش در دو پیام دیگر این توافق را فرصتی برای حل مسئله دو دولتی منطبق با فلسطین و الحاق عنوان کرد و مدعی شد: توافق با اسرائیل، الحاق بیشتر سرزمین فلسطین را متوقف می‌کند.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیشب اعلام کرد که توافق با امارات باعث نمی‌شود که اسرائیل الحاق دره اردن به سرزمین‌های اشغالی رو کنار بگذارد.

امارات و رژیم صهیونیستی در روز پنج‌شنبه از توافق ننگین و به گفته خود تاریخی در جهت عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک خبر دادند. پیش‌تر نیز نشانه‌هایی از روابط گرم ولی پنهان تل آویو و ابوظبی وجود داشت، اما هیچگاه مورد اعلام رسمی قرار نگرفته بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که حکم واسطه برای این توافق را داشته است آن را به اصطلاح «توافق ابراهیم» لقب داد.

در حالی که بحرین این توافق را به عنوان یک قدم تاریخی برای تقویت ثبات و صلح در منطقه معرفی کرده است، مقامات فلسطین آن را «خنجر در پشت» توصیف کردند و سفیر خود در امارات را فراخواندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار