تشکیل کارگروه مراسم عزاداری ماه محرم در اندیمشک

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک گفت: کارگروه مراسم عزاداری ماه محرم با حضور ادارات مختلف در این شهرستان تشکیل شد.

حجت‌الاسلام سعید علیپور رئیس اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) امسال با نظم بیشتر و رعایت نکات بهداشتی برگزار می‌شود و ائمه جماعات، باید امام تحول و با راهبری آحاد مردم، مقدمه ساز ظهور حضرت حجت (عج) باشند و کارگروه مراسم عزاداری ماه محرم با حضور ادارات مختلف در این شهرستان تشکیل شد.

او با اشاره به مراسم‌های عزاداری سید و سالار شهدا افزود: مبلغان در کنار هیئات مذهبی در صف اول جبهه‌ی انقلاب اسلامی هستند و برای بهتر برگزار شدن این مراسم تلاش مضاعف کنند و در همین ارتباط، اقداماتی قبل از محرم حول ۳ محور هماهنگی، اقناع و اطلاع رسانی نسبت به شرایط خاص حاکم بر مراسم امسال برای گروه‌های هدف انجام پذیرفته است.

حجت‌الاسلام علیپور تصریح کرد: کارگروه مراسم عزاداری ذیل کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد مدیریت بیماری کرونا و عضویت دستگاه‌های ذیربط فرهنگی، حوزوی، شورای هیئات، کانون مداحان، نیروی انتظامی، دادستانی، شبکه بهداشت و درمان، سازمان بسیج، ادارات آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و سایر دستگاه‌های مرتبط تشکیل شده است و کیفیت مراسم‌های عزاداری را رصد خواهند کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک با اشاره به کمک‌های مومنانه مردم اندیمشک و تولید ماسک با کمک هیئت مذهبی، کانون‌های فرهنگی تبلیغی و نیرو‌های مردمی این شهرستان گفت: در تلاشیم تا مجددا کارگاه‌های تولید ماسک را احیا کرده و بخشی از ماسک‌های مورد نیاز هیئت را فراهم کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: برگزاری مراسم در اماکن بسته اعم از مساجد، حسینیه‌ها، خیمه‌ها تکایا و ... بصورت سخنرانی و روضه خوانی و سینه‌زنی با یک چهارم گنجایش کل مکان و درکمتر از یک ساعت انجام شود، مراسم سینه زنی (زمینه، واحد و ...) در فضای باز و در صورت رعایت فاصله ۲ متری، بلامانع است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.