چهل و سومین دوره مسابقات قرآنی استان اصفهان برگزار می شود

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان گفت: چهل وسومین دوره از مسابقات قرآن کریم استان اصفهان در روز های ۲۵ و ۲۶ مرداد ماه برگزار و برگزیدگان به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام محمدحسین بلک مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان با اشاره به برگزاری چهل و سومین دوره از مسابقات قرآن کریم در استان اصفهان اظهار داشت: مراحل قبل از این مسابقه در سطح شهرستان‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شده و با توجه به ساعت‌های مشخص شده برای حضور متسابقین، تجمع و ازدحام نخواهیم داشت.

او تصریح کرد: تمام نکات بهداشتی از جمله وسایل مورد نیاز پیش بینی شده و نظارت به طور مستمر شکل خواهد گرفت بنابراین این دوره از مسابقه در دو روز ۲۵ و ۲۶ مردادماه به ترتیب برای برادران و خواهران و با دستورالعمل بهداشتی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف استان اصفهان با بیان اینکه ریزشی در تعداد ثبت نامی‌های این دوره از مسابقات نداشته‌ایم گفت: بر اساس ثبت نام انجام شده بالای ۹۰ درصد از متسابقین حضور خواهند داشت و نسبت به دوره‌های قبل تعداد ثبت نامی‌ها کاهش نیافته است.

او با بیان اینکه یکی از صحنه‌های متداول برای استعدادیابی قرآنی مسابقات است خاطرنشان کرد: بخش‌های آموزشی در طول سال توسط مراکز قرآنی و مردمی بهترین زمینه برای رشد نخبه‌های قرآنی است البته سازمان اوقاف در صدد روش‌های نوین برای استعدادیابی و جذب است که نه تنها در روز‌های محدود مسابقات بلکه در طول سال نیز مستعدان را شناسایی کند.

بلک یادآور شد: منتخبان این دوره از مسابقات به مرحله کشوری راه می‌یابند و در هر رشته از قرآن برگزیدگان جوایز نفیسی دریافت می‌کنند، علاوه بر این طرح‌های تشویقی هم در سطح استان تا روز گذشته برگزار و استقبال خوبی شده است.

چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم استان در دو گروه خواهران و برادران در دو روز ۲۶ و ۲۵ مردادماه در دانشگاه علوم و قرآنی امام صادق (ع) واقع در دولت آباد برگزار می‌شود. به گفته حجت الاسلام مهدی طاهری رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان حدود ۳۶۰ نفر به این مرحله استانی راه یافته‌اند و ساعات حضور بین شهرستان‌ها تقسیم شده و حتی در همین راستا اختتامیه و افتتاحیه مسابقات نیز حذف شده است.

او در زمینه رشته‌های فعلی مسابقات قرآنی به تفکیک خواهران و برداران گفته که برادران در ۹ رشته حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، ۱۰ جزء و ۵ جزء، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، دعاخوانی و تواشیح شرکت می‌کنند و خواهران نیز در همه این رشته‌ها به جز اذان و تواشیح حضور خواهند داشت.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.