افزایش سرانه کمک هزینه تامین لوازم بهداشتی معلولان در قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از افزایش سرانه و پرداخت الکترونیکی "کمک هزینه تأمین لوازم بهداشتی" به افراد دارای معلولیت ناشی از آسیب نخاعی، خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به افزایش سرانه و پرداخت الکترونیکی "کمک هزینه تأمین لوازم بهداشتی" به افراد دارای معلولیت گفت: این کمک هزینه فعلاً به افراد دارای آسیب نخاعی و با توجه به سطح ضایعه، گردنی، سینه‌ای و کمری تعلق می‌گیرد و درصورت گشایش اعتبارات به سایر گروه‌های معلول بسترگرا نیز پرداخت خواهدشد.

او افزود: کمک هزینه تامین لوازم بهداشتی افراد دارای آسیب نخاعی باتوجه به سطح آسیب به ۲ میلیون ریال برای معلولان ضایعه نخاعی گردنی یک میلیون و ۸۰۰ هزار ریال و معلولان پشتی وکمری به میزان یک میلیون و ۶۰۰ میلیون ریال درماه افزایش یافته است.

وارثی گفت: این کمک هزینه با الکترونیکی شدن پرداخت از سوی سازمان بهزیستی کشور، علاوه بر شفاف شدن میزان و نحوه پرداخت ها، در زمان کوتاه تری در حساب مددجویان قرارمی گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه معلولان ضایعه نخاعی از خدمات درمانی و بهداشتی نیز استفاده می‌کنند، تصریح کرد: این بخش از خدمات، شامل حمایت‌هایی است که با هدف کاهش هزینه‌های معیشتی، درمانی و توانبخشی افراد معلول و خانواده‌های آنان و ارتقاء کیفیت زندگی این گروه از خانواده‌ها صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: همه افرادی که کمک‌هزینه حق پرستاری دریافت می‌کنند، ضایعه نخاعی بوده و نوع، شدت این ضایعه توسط کمیسیون پزشکی icf تایید شده است و در حال حاضر هیچ‌کدام از معلولان ضایعه نخاعی برای دریافت حق پرستاری پشت نوبت نیستند و کمک‌هزینه‌های خود را ماهانه و به‌روز دریافت می‌کنند.

وارثی، مبلغ ماهانه حق پرستاری را ۵ میلیون و ۵۴۰ هزار ریال برای هرفرد بیان کرد.

بهزیستی استان قزوین به ۴۳۵ معلول ضایعه نخاعی خدمات ویژه شامل خدمات توانپزشکی، حق پرستاری، وسایل کمک توانبخشی و سایر خدمات مددکاری می‌دهد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار