برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع دستی چرم، چوقا،گلیم و جاجیم در لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع دستی از چرم و چوقا تا گلیم و جاجیم در شهرستان های الیگودرز وازنا خبرداد.

سید امین قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، گفت: دوره‌های آموزشی کوتاه مدت صنایع دستی و هنر‌های سنتی در شهرستان‌های الیگودرز و ازنا در حال برگزاری است.

او افزود: در ادامه سلسله فعالیت‌های آموزشی به منظور توسعه و ترویج صنایع دستی و توازن بخشی اعتبارات، این برنامه را در سطح کلیه شهرستان‌های استان آغاز نموده‌ایم.

قاسمی بیان داشت: اجرای این دوره‌ها با رعایت محدودیت‌های کنترل شده محیطی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و انجام کلیه پروتکل‌های بهداشتی و حفاظتی ارسال شده از وزارت بهداشت و همچنین حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی، صورت پذیرفت.

معاون صنایع دستی لرستان در ادامه اظهار داشت: این دوره‌ها در شهرستان الیگودرز در رشته‌های چوقابافی، گلیم بافی، جاجیم بافی و در شهرستان ازنا در رشته‌های آیینه کاری و چرم دست‌دوز در حال برگزاری است.

افشین باباحسینی هدف اصلی از برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آموزشی فوق را ایجاد حرفه آموزی، نشاط و کسب مهارت‌های فنی، عمومی و تخصصی در حوزه هنر‌های دستی و سنتی و با چشم انداز تولید و اشتغال دیرپا در سطح جامعه عنوان کرد و گفت: این دوره آموزشی با اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیون ریال آغاز شده و طی یک دوره سه ماهه به مدت ۸۷ روز و مختص ایام تابستان است.

باباحسینی افزود: کلیه کلاس‌های برگزار شده‌ی آموزش صنایع دستی توسط این اداره کل، رایگان است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.