اعلام حمایت عمان از تصمیم امارات برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

سخنگوی وزارت خارجه عمان اعلام کرد کشورش از تصمیم اخیر امارات برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه عمان امروز (جمعه) حمایت کشورش از تصمیم امارات برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در چارچوب توافق صلح مشترک با آمریکا را اعلام کرد.

سخنگوی وزارت خارجه عمان ضمن ابراز امیدواری درباره این توافق اعلام کرد: این تصمیم در تحقق صلح فراگیر، عادلانه و همیشگی در خاورمیانه در راستای آرمان‌های ملت‌های منطقه برای پایداری امنیت و ثبات و بهبود عوامل پیشرفت و شکوفایی ملت‌ها سهیم است.

شبکه رادیویی «مکان» رژیم صهیونیستی اعلام کرد: پس از امضای توافق صلح میان اسرائیل و امارات متحده عربی، منابعی آگاه به روزنامه صهیونیستی «القدس» اعلام کردند که کشورهای بحرین، عمان و سودان به زودی این این گام را خواند برداشت و روابط خود با اسرائیل را عادی خواهند کرد.

امارات و رژیم صهیونیستی در روز پنج‌شنبه از توافق ننگین و به گفته خود تاریخی در جهت عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک خبر دادند. پیش‌تر نیز نشانه‌هایی از روابط گرم، ولی پنهان تل آویو و ابوظبی وجود داشت، اما هیچگاه مورد اعلام رسمی قرار نگرفته بود.

رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد توافق امارات و رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط طی هفته‌های آتی در کاخ سفید امضا خواهد شد.

گروه های مقاومت فلسطینی و یمنی این توافق به اصطلاح تاریخی را به شدت محکوم کردند و آن را به مثابه خنجری بر پیکر ملت فلسطین و تمامی امت اسلامی و خیانتی به جهان اسلام عنوان کردند و از تمامی ملت های آزاده جهان و ملت فلسطین خواستند برای مقابله با این توافق ننگین صف آرایی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
به نظر خط مشی پادشاه جدید عمان دارد مشخص می شود
آخرین اخبار