احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از واجبات است

امام جمعه اهل‌سنت ایرانشهر گفت: احیای این ۲ فریضه الهی در جامعه از واجبات است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مولوی عبدالصمد کریم زایی امام جمعه اهل‌سنت ایرانشهر   در خطبه‌های این هفته نمازجمعه اهل سنت ایرانشهر اظهارداشت: اگر تمام طبقات جامعه اسلامی به وظیفه خود عمل کنند مسلما جامعه به‌سوی اصلاح و تزکیه گام برمی‌دارد و از گناه و معصیت نجات می‌یابد، نماز‌ها برپا، زکات‌ها پرداخت، تلاوت قرآن و ذکر و اعمال صالحه انجام و جامعه به سرعت به سوی معروفات حرکت می‌کند و تمام گناهان، ناهنجاری‌ها و منکرات از جامعه برداشته می‌شوند.

او امر به معروف و نهی از منکر را ۲ فریضه دینی دانست و افزود: امربه‌معروف و نهی از منکر از مهمترین اعمال و از بزرگ‌ترین واجبات دینی است و به‌هیچ‌وجه نمی‌توان شانه از زیر بار آن خالی کرد.

امام‌جمعه اهل سنت ایرانشهر با اشاره به اینکه بسیاری از امت‌های گذشته، چون این فریضه الهی را فراموش کردند مورد خشم و غضب و لعنت خداوند قرار گرفتند، اظهارداشت: ما در برهه‌ای از زمان و در عصری زندگی می‌کنیم که فتنه‌های گوناگون و عوامل فساد و گناهان بسیاری اطراف ما را احاطه کرده است.

او بر هوشیاری مسلمانان در مقابل دشمنان تاکید کرد و گفت: علت تسلط دشمنان بر کشور‌های اسلامی بویژه ظلم و ستمی که ٧٠ سال است به فلسطینیان می‌شود عدم وحدت امت اسلام است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار