آیت الله حسینی بوشهری در خطبه های آدینه ای:

دولتمردان برای رفع مشکلات معیشتی چاره‌اندیشی کنند

امام جمعه قم گفت:دولت مردان باید بدانند شرایط مردم بسیار سخت است وگرانی بیداد می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در سخنان آدینه‌ای که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار کرد: انسان دارای وظایف مختلفی در برابر خداوند، اولیای الهی و جامعه است که باید نسبت به آن اهتمام داشته باشد.

او افزود: باید خداوند را بشناسیم و معرفت داشته باشیم، راه خیر و شر برای انسان نشان داده شده است و موضوعات عبادی واخلاقی متوجه ما است و باید نسبت به آن توجه و عنایت داشته باشیم.

امام جمعه قم بیان کرد: ممکن است شخصی اهل زیارت، نماز جمعه و نمازجماعت باشد و نماز شب بخواند، ولی آسیب‌هایی در زندگی وجود دارد که سبب می‌شود پایه‌های دینی و باور‌های اعتقادی را از بین ببرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: گاهی مبارزه با فساد می‌شود وبرخی افراد به عنوان مفسد معرفی می‌شوند که ممکن است اهل نماز باشند، ولی آسیب و گره‌هایی در زندگی آن‌ها بوده و باید پاسخگوی فساد خود باشند.

حرکت در مسیر رضای الهی همواره مورد تاکید باشد

استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت حرکت در مسیر رضای الهی و عاقبت به خیری بیان کرد: باید توجه لازم داشته باشیم که آسیب‌ها به دین داری ما ضربه نزند که اگر این گونه شود دنیا و آخرت را از دست می‌دهیم.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: در ماه ذی الحجه قرار داریم که ماه مناسبت‌ها است، دهه اول این ماه دارای برکات و ویژگی‌ها بود و موسم حج، زیارت خانه خدا و مرقد نبی اکرم بود و میلاد و شهادت برخی از معصومین (ع) و روز و عرفه و عید قربان و غدیر از روز‌های مهم این ماه است.

او با اشاره فرا رسیدن روز مباهله و جایگاه این روز تصریح کرد: امروز ۳ مناسبت مهم دارد که روز آیه تطهیر و روز نزول آیه مباهله است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: روز ۲۵ ماه ذی الحجه آیه هل اتی درباره معصومین (ع) نازل شده است، موقع افطار بود و با این که خودشان نیاز داشتند، ولی به فقیر، مسکین و اسیر کمک کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: خانواده نقش بسیار مهمی در تربیت جامعه دارد و اگر خانواده سالم باشد جامعه سالم می‌ماند و باید مراقب فرزندان، بستگان و آشنایان باشیم.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: این روز‌ها توطئه‌هایی در منطقه مشاهده می‌کنیم و انفجاری که در لبنان اتفاق افتاد بسیار مشکوک بود و توطئه‌ای همراه آن بود، به جای اینکه با مردم لبنان همدردی شود رئیس جمهور فرانسه سخنان تهدید آمیز مطرح کرد و نخست وزیر لبنان مجبور به استعفا شد.

کشور لبنان با مدیریت سید حسن نصرالله به آرامش باز می‌گردد

امام جمعه قم بیان کرد: سید حسن نصرالله با تدبیر و درایت همواره مسائل را پیش می‌برد و این بار نیز بر مشکلات فائق می‌آید و لبنان به آرامش باز می‌گردد.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: رئیس جمهور آمریکا در باتلاق بسیار وحشتناکی فرو رفته و امروز بیشترین کشته‌های کرونا مربوط به آمریکاست و این کشور مشکلات زیادی دارد، ولی در عین حال دست از دشمنی با کشورمان برنمی دارد.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: در زمینه برجام زمان بندی شده بود که ایران تا یک زمانی نمی‌تواند خرید و فروش تسلیحاتی داشته باشد، ولی مشاهده می‌شود که وزیر خارجه آمریکا در تلاش است که مجامع بین المللی را علیه کشورمان متحد کند و منع خرید و فروش تسلیحاتی را تمدید کرده و ایران اسلامی را از خودکفایی بازدارد، ولی موفق نمی‌شوند.

او با اشاره به مشکلات جامعه افزود: دولت مردان باید بدانند شرایط مردم بسیار سخت است وگرانی بیداد می‌کند، فشار‌های اقتصادی زیاد است و مردم از مجلس جدید انتظارات دارند و باید به دور از حاشیه سازی در جهت رفع مشکلات جامعه اقدام شود.

عزاداری ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود

امام جمعه قم بیان کرد: ماه محرم را در پیش داریم، مردم عاشق امام حسین (ع) و خاندان اهل بیت (ع) هستند، ولی امسال شرایط کرونا سبب شده محدودیت‌هایی برای عزاداری ایجاد شود که نباید افراط و تفریط شود.

آیت الله حسینی بوشهری عنواان کرد: عده‌ای تاکید دارند نباید عزاداری برگزارشود و برخی دیگر معتقد هستند باید همانند سال‌های گذشته عزادرای شود، همان گونه که رهبری فرمودند باید پروتکل‌های بهداشتی مدنظر باشد و سخنرانان و مداحان دست به دست یکدیگر بدهند تا در کنار عزاداری و سوگواری سلامتی عزاداران مورد تاکید باشد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.