مکرون توافق امارات و رژیم صهیونیستی را «تصمیمی شجاعانه» توصیف کرد

رئیس‌جمهور فرانسه در واکنش به توافق امارات و رژیم صهیونیستی، این اقدام را تصمیمی شجاعانه عنوان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه امروز جمعه به توافق امارات و رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

شبکه خبری «اسکای نیوز» گزارش داد که رئیس‌جمهور فرانسه این توافق را «تصمیمی شجاعانه» توصیف کرده است.

ساعاتی پیش از این سخنگوی اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد از توافق بین اسرائیل و امارات برای برقراری روابط دیپلماتیک، استقبال و حمایت خود را از توافقنامه صلح دو طرف اعلام می‌کنیم.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی پیامی در حساب توییتری خود نوشت: «الحاق تعلیق کرانه باختری گام مثبتی است، اکنون برنامه‌ها درباره الحاق باید به کلی کنار گذاشته شوند. اتحادیه اروپا امیدوار است تا مذاکرات اسرائیل و فلسطین در مورد راه حل دو کشور در چارچوب توافق‌های بین‌المللی مجددا از سر گرفته شود.»


بیشتر بخوانید


در پی تلاش‌های بی‌وقفه دونالد ترامپ برای تسهیل روند عادی‌سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی، دو طرف طی توافق‌نامه‌ای بر سر عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک به توافق رسیدند.

رژیم صهیونیستی و امارات روز پنج‌شنبه از توافقی به اصطلاح تاریخی خبر دادند، که براساس آن روابط دیپلماتیک بین ابوظبی و تل‌آویو وضعیتی کاملا عادی را تجربه خواهد کرد. به گفته رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نقش تعیین‌کننده‌ای در توافق مذکور داشته است.

بر اساس توافق مذکور، هیأت‌های صهیونیستی و اماراتی ضمن دیدار یکدیگر، طی هفته‌های آتی با یکدیگر دیدار خواهند کرد و تفاهم‌نامه‌هایی را با محوریت توریسم، امنیت، سرمایه‌گذاری، برقراری پرواز‌های مستقیم، بهداشت، انرژی، فناوری، مخابرات، محیط زیست و غیره امضاء خواهند کرد. از جمله دیگر بندهای مهم مورد توافق، تاسیس سفارتخانه است. در چارچوب توافق مذکور، روابط رژیم صهیونیستی و امارات در خصوص ساخت ویروس کرونا، توسعه خواهد یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار