شکست مفتضحانه آمریکا در تصویب قطعنامه ضدایرانی

آمریکا با وجود ماهها تلاش دیپلماتیک، موفق به تصویب قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل نشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تلاش آمریکا برای تصویب پیش‌نویس قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل ناکام ماند.

در جلسه رای‌گیری اعضای شورای امنیت، آمریکا با وجود ماهها تلاش دیپلماتیک تنها توانست جمهوری دومینیکن را برای رای دادن به این قطعنامه با خود همراه کند. یازده کشور دیگر عضو شورای امنیت از جمله انگلیس، فرانسه و آلمان نیز به این قطعنامه رای ممتنع دادند. چین و روسیه هم با رای منفی خود، این قطعنامه را وتو کردند. این قطعنامه برای تصویب نیازمند ۹ رای موافق اعضا و عدم مخالفت ۵ عضو دائم شورای امنیت شامل روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آمریکا بود.

آمریکا تاکید کرد پس از ناکامی در تصویب تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، با استناد به برجام (علیرغم خروج خود از آن) مکانیسم ماشه را فعال خواهد کرد و به این ترتیب تمامی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را باز می‌گرداند. با این حال، بسیاری از حقوقدانان بین المللی می‌گویند این اقدام آمریکا وجهه قانونی ندارد.

پمپئو: شورای امنیت در حفاظت از صلح و امنیت بین المللی شکست خورد

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: شاهد آن بودیم که شورای امنیت قطعنامه آمریکا را درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران رد کرد. مخالفت شورای امنیت با تمدید تحریم تسلیحاتی ایران نشان از شکست این نهاد در حفاظت از صلح و امنیت بین المللی است.

وی افزود: شورای امنیت یک قطعنامه سیزده ساله مربوط به تحریم‌های تسلیحاتی ایران را رد کرد و هم اینک پس از یک دهه دست بزرگترین کشور حامی تروریسم را برای خرید تسلیحات متعارف باز گذاشت. این اقدام شورا به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وزیر خارجه آمریکا خاطر نشان کرد: کشور‌های عربی و اسراییل به شدت خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران بودند. شورای همکاری خلیج فارس هفته گذشته یک بیانیه صادر و حمایت خود را از قطعنامه ما ابراز داشت. این کشور‌ها نگران هستند در صورت پایان محدودیت‌های ایران، تهران اقدام به نوسازی زرادخانه تسلیحاتی خود خواهد کرد و در نتیجه ثبات خاورمیانه از بین خواهد رفت. با این حال، ما هرگز دوستان خود در خاورمیانه را رها نخواهیم کرد.

پمپئو تاکید کرد: امروز شورای امنیت نتوانست ایران را مجبور به پاسخگویی کند. این شورا خواسته‌های کشور‌های خاورمیانه را نادیده گرفت. آمریکا برای تصحیح این اشتباه به کار خود ادامه خواهد داد.

نماینده انگلیس اعلام کرد: ما بار‌ها از رفتار‌های بی‌ثبات کننده ایران ابراز نگرانی کرده ایم، اما دلیل آنکه به قطعنامه آمریکا رای ممتنع دادیم این بود که می‌دانستیم این قطعنامه از حمایت اعضای شورای امنیت برخوردار نیست.

نماینده روسیه نیز در این باره گفت: به این قطعنامه رای منفی دادیم، چون پیشنویس آمریکا نقض آشکار قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل بود. ما در موضعی ثابت، با تلاش‌ها برای اعمال تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران از طریق شورای امنیت مخالف بوده ایم. رویه تایید مورد به مورد برای انتقال تسلیحات از ایران و به مقصد این کشور که در قطعنامه ۲۲۳۱ مصوب سال ۲۰۱۵ آمده است، هیچ ارتباطی با حق ایران برای توسعه برنامه هسته‌ای صلح آمیز ندارد و در عین حال این قطعنامه مشمول هیچ شرط دیگری نبوده است.

این تحریم‌ها از همان ابتدای امر، موقتی بوده است و برای مدت دقیقا ۵ سال تعیین شده است و هرگز مدنظر نبوده است که تمدید شود. ما همچنان این گزاره را مطرح می‌کنیم که هیچ دلیل حقوقی یا استدلال دیگری برای بازنگری در این رویکرد وجود ندارد.

نماینده چین گفت: به این قطعنامه رای منفی دادیم، چون اقدام واشنگتن زورگویی بود. آمریکا برای بازگشت تحریم‌ها تلاش کند باز هم شکست خواهد خورد. هرگونه تلاشی برای اولویت بخشیدن به منافع خود به جای منافع مشترک جامعه بین المللی به بن بست می‌خورد. اکثر قاطع اعضای شورای امنیت معتقد هستند که باید از برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل دفاع و آن را اجرا کرد.

کلی کرافت، نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز پس از شکست مفتضحانه آمریکا خاطر نشان کرد: پس از آنکه قطعنامه ما برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت رای نیاورد، از فردا تلاش‌ها برای راه اندازی مکانیسم ماشه که در مفاد برجام بر آن تاکید شده را آغاز می‌کنیم و تمامی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را بازخواهیم گرداند.

نماینده آلمان در سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: آلمان به اجرای کامل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که برای تایید برجام صادر شده متعهد است. ما به همراه فرانسه و انگلیس، به رغم چالش‌های ایجادشده توسط خروج آمریکا از برجام در می ۲۰۱۸ و عدم پای‌بندی سیستماتیک ایران به تعهدات کلیدی‌اش از جولای ۲۰۱۹، سرسختانه برای حفظ برجام تلاش کرده‌ایم و به تلاش‌هایمان در این زمینه ادامه خواهیم داد. ما به برجام پای‌بندیم و از ایران می‌خواهیم تمامی اقدامات مغایر با این توافق را به عقب برگردانده و بدون تاخیر به پای‌بندی کامل به این توافق برگردد.

وی افزود: همزمان، ما به شدت درباره رفتار‌های ایران در منطقه نگرانیم. ما با نگرانی‌های مطرح‌شده از جانب برخی از اعضای شورای امنیت درباره انقضای تحریم‌های مربوط به سلاح‌های متعارف علیه ایران موافقیم. با این وجود، آلمان به این قطعنامه رای ممتنع داد، زیرا این قطعنامه به ما برای حل موثر مخاطرات مشخص‌شده در بالا و بهبود امنیت و ثبات در منطقه کمک می‌کند.

هیات نمایندگی فرانسه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: فرانسه بار دیگر بر تعهد خود به حفظ برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ این شورا که این توافق را تایید کرد، تاکید می‌کند. از آنجا که ما به برجام متعهدیم، به شدت از نقض تعهدات هسته‌ای ایران ذیل این توافق نگرانیم. ما از ایران می‌خواهیم تمامی اقدامات مغایر با برجام را بدون تاخیر به عقب برگرداند و ما به تلاش‌های مستمر خود در چارچوب مکانیسم حل و فصل اختلافات در برجام برای بازگرداندن ایران به پای‌بندی کامل برجام ادامه خواهیم داد.

با وجود این فرانسه به پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی رای ممتنع داد، زیرا این قطعنامه محتوی پاسخ مناسب به چالش‌های ناشی از انقضای این تحریم‌ها نبود؛ ضمن آنکه این قطعنامه بنا به این دلیل که قادر به جلب حمایت اعضای شورا نیست و فاقد مبانی لازم برای رسیدن به اجماع بر سر آن است احتمالاً قادر به پیشبرد امنیت و ثبات در منطقه نیز نخواهد بود.

بر اساس توافق هسته‌ای ایران، تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه تهران در اکتبر (مهر) سال میلادی جاری به پایان می‌رسد. مقامات دولتی آمریکا مدعی هستند دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور با خروج از برجام، آن را نقض نکرده و همچنان می‌توانند به عنوان یکی از طرف‌های آن به بند‌های مندرج در این توافق برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران متوسل شود. آن‌ها امیدوارند با توسل به بند موسوم به مکانیسم ماشه یا سازوکار حل اختلافات بتوانند تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کنند.

بر اساس مکانیسم ماشه، اختلاف حل نشده در کمیسیون مشترک برجام که شامل کشور‌های عضو این توافقنامه است، به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع داده خواهد شد. در صورتی که این نهاد امنیتی نیز ایران را به نقض برجام محکوم کند، تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل که قبل از برجام نیز وجود داشت، بدون طی شدن هرگونه پروسه‌ای علیه ایران اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
اختلاف عمیق اروپا با ترامپ رو به حساب خودتون نذارید
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۸:۲۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
الله اکبر الله اکبر الله اکبر نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ذوالقرنین
۰۵:۰۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
بسم الله النور
به منظور دستیابی به دانش برتر امنیتی/ماورا الطبیعه لازم است تا سریعا نمونه های بروز انواع تسلیحات نسل ۵ و ترجیحا بالاتر را در حوزه های نیازمند به تجهیز با رویکرد سری برای خودکفایی و بومی سازی محرمانه در سایه قدرت پنهان سپاه اسلام هدفگذاری کرد
...
لیستی از تجهیزات و تسلیحات امنیتی با اولویت تهاجمهی تهیه شده و در خفا و خارج از دید رسانه ای خریداری و وارد کشور شود ...
سپس از پلاتفرم طراحی و ساخت انواع محصولات نظامی مدرن تولید جهانی ضمن پژوهش های میداتی الگوبرداری برای ارتقای تکنولوژی نسلی آن فعالیت های تحقیقاتی همزمان هوشمند سازی آن با ابعاد پنجگانه فعلی صورت می گیرد و حوزه هوافضا سرعت و تحرک بالا، هوشمندی در کنترل خودکار سیستم و رادارگریزی و برد فواصل بسیار زیاد بدون توقف و سوختگیری را در گام اول خواستارهست ...

ضمنا درخواست ساخت یک رصد خانه نجومی فوق پیشرفته به همراه ابر رایاته محاسباتی فوق سریع برای تهیه نقشه برداری گام به گام مسیر راه سرعت و تحرک بالا، هوشمندی و رادارگریزی و پیشرفت صنعت هواوفضا در دستیابی اهداف منظومه ای ،کهکشانی و سپس کیهانی ...
به امید خدا بعد ششم امنیتی ما در پس برنامه ریزی دقیق و زمانبندی برای حضور در ب
Iran (Islamic Republic of)
ر
۲۱:۳۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
حرف اروپاییها با امریکا این بود که در برجام می ماندی و مثل ما به تعهداتت عمل نمی کردی و شعار پایبندی می دادی و موقع رفع تحریم تسلیحاتی جلوی لغوش را می گرفتی چون از اعضای برجام بودی اما ایران کارش را خوب بلد است کاهش تعهدات برجامی توسط ایران به مزاج اروپاییها خوش نیامد و می خواهند ایران دوباره به همه تعهدات قبلی برگردد اما این یک خواب اشفته ای است که تعبیر نخواهد شد کاهش تعهدات. و افزایش غنی سازی بهترین گزینه ها هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
خدا رو شکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
#افول _آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
زیاد خوشحال نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
با این چیزها شکم مردم سیر نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
نترس !!!
از گشنگی نمی میری
Iran (Islamic Republic of)
امیر بوجاری
۱۲:۵۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
یه سیلی محکم و تو دهنی دیگه به امریکا دیگه واسه امریکا و پیله ای نمونده خدا رو شکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
میشه بگید چی بدست اوردیم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۴:۱۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
داداش اونی که خوابه رو نمیشه بیدار کرد
ابهت دشمن واتفاق دشمنان شکست میدونی یعنی چه؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۰۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
بینی پمپو به خاک سیاه نشست.وانشاالله به زودی در مقابل عظمت ایرانیان مسلمان زانو خواهند زد.#پمپو و ترامپ و بولتون به زباله دان تاریخ خواهند پیوست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
بزرگترین دولت تروریسم خود آمریکاست که هم از بمب اتم استفاده کرده هم داعش و امثالهم رو به وجود آورده و ازشون حمایت میکنه و چندین جنگ به راه انداخته که صدها هزار غیر نظامی را به خاک و خون کشیده و هر کجا رئیس جمهورش سفر کرده دولت ها رو به کشته شدن مسلمانان ترغیب کرده مثلا هند و میانمار،
نهاد شورای امنیت وقتی در صلح جهانی شکست خورده است که آمریکا رو تحریم نکرده بخاطر سلاح های اتمی که داره و به خاطر جنگ هایی که به راه انداخته
آمریکا که از برجام خارج شده حق نداره اسمش رو دیگه به زبونش بیاره چه برسه که بخواد از طریق برجام کاری هم بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
من موندم آمریکا چرا ایران رو تهدید به تحریم و مکانیسم ماشه میکنیم ؟ ایران چند ساله که تحت بی سابقه ترین تحریم هاست و دیگه چیزی نمونده که آمریکا تحریم کنه ! شاید ماهی های داخل دریا و پرندگان در آسمان مونده اونها هم باید تحریم بشن!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
اگر تحریم تسلیحاتی هم نداشتیم : باز هم توان خرید سلاحهای پیشرفته ومدرن را نداشتیم . چون در کشور هیچ ارزی باقی نمونده .حتی برای خرید مایحتاج ضروری.
باید ممنون متخصصین و دلاوران عرصه صنعت دفاعی کشورمان باشیم.
United States of America
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
برای خرید مایحتاج ضروری احتیاج بارزی نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
ما همیشه پیروز میشیم
United States of America
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
ما همیشه پیروز بودیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
واقعا هنوز سیاست را متوجه نشدی امریکا پلیس بد شده و یه عده پلیس خوب حال میان بعد از این تسلیحات خودشونا به ایران می فروشن و بعد از اینکه ارزها را بابت تسلیحات از ایران خارج شد تسلیحاتی به ایران نمی دهند مثل اس 300 های روسی
Iran (Islamic Republic of)
غ
۱۱:۲۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
مرگبر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
سرباز وطن
۱۱:۰۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
عجله نکنید هنوز از میوه ها توتی رسیده
آمریکا مگر ایران را به خاطر حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر در دادگاههای خودش به غرامت محکوم نکرد فردا هم یک شو تبلیغاتی راه می اندازد که انفجار بیروت کار ایران بوده ؛
چین و روسیه را هم با تشویق های تجاری یا تهدید به اعمال تحریم و آنها به خاطر منافعشان پشت ما را خالی می کنند
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۰۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
سلام
تاحالا فکر می کردم آلمان ها از نژاد ما هستن .الان میدونم اونا هم یه جور وطن فروش و خارجی و جزو خوارج به حساب میان .ادعای پیشرفت دارن ولی یه مشت پیرپاتال ترسو هستن که از ترس آمریکا هیچ کاری نمیتونن بکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
مردم اصلی آلمان با ما هم نژاد نیستند فقط عده‌ای از اونها که حدود چند هزار سال پیش از این منطقه به شمال اروپا مهاجرت کردند آریاییند. معلوم نیست این ایده به کل غلط رو کی به خورد دنیا داده که نوردیک‌های مو طلایی از نژاد آریاییند. حالا اصلا چه اهمیتی داره کی از چه نژادیه؟ مهم اخلاق و رفتار انسانهاست. خدای حکیم برای هر منطقه‌ای از کره زمین مناسب با شرایط آب و هوا و دیگر شرایط محیطی نژاد انسانی مخصوص همون منطقه رو آفریده دقیقا همونطور که گونه‌های گیاهی و جانوری مخصوص هر منطقه رو با ویژگیهای خودشون آفریده و این اصلا به خوب و بد بودن شجاع و ترسو بودن، سخاوتمند و خسیس بودن و غیره ربطی نداره. همه جای دنیا هم آدم خوب داره هم بد. بعد شما در نظر بگیرید بلایی که طی جنگ جهانی دوم و بعد از اون به سر آلمانیهای بیچاره آوردند و شستشوی مغزی عجیبی که بعد از اشغال آلمان انجام دادند هرجای دیگه دنیا این بلاها رو سر یه ملت آورده بودند معلوم نبود الان چطور رفتار میکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
به این شکستها دلخوش نباشید، اینها همه نقشه بود، که متأسفانه بازی خوردید!؟!؟! الان برای مردم ایران چی عوض شد!؟!؟ کدام مشکل مردم ماحل شد!؟!؟ روزازنو و...، مسؤلان همچنان خواب، وماسک زده دراسراحتگاهها!!!! وگرانی پشت گرانی!! ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
وقتی رسما بتونیم سلاح بفروشیم بدون هزینه اضافی می‌تونیم متحدانمون مثل مردم یمن رو در منطقه مسلح کنیم و این دقیقا به معنای دست بالا و اهرم قدرته که نه تنها اقدام نظامی علیه ایران رو به کل غیر ممکن می‌کنه از نظر اقتصادی هم اثر تحریها رو کاهش میده. به هر حال چند سال پیش اشتباهی کردیم و یکی از اهرمهای قدرت یعنی هسته‌ای رو به توهم برداشته شدن تحریمها از دست دادیم و بعد از اون تحریمها نه تنها برداشته نشد که اوضاع صد پله بدتر شد. کفتارهای غربی فقط وقتی از توافق و مذاکره حرف میزنند که طرف مقابل دستش خالی نباشه والا بی درنگ حمله می‌کنند و از کشورت یک لیبی دیگه میسازند. فهمیدن این موضوع چندان سخت هم نیست و فقط کمی مطالعه و تفکر نیاز داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
پولمون کجا بود سلاح بخریم بابا
امریکام دلش خوشه خاک بر سر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
خخخخخخخخخخ
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
راستی از بورس چه خبر . گویا داره با مخ میخوره زمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
منافقا وقتی میسوزند تکیه کلامشون اینه: راستی از دلار چه خبر. حالا بورس که حباب داشته و همه میدونستند داره به تعادل میرسه اینا میگند از بورس چه خبر. ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
و همچنان این داستان ادامه دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۰:۳۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
یادمون نره که ایران 30-40 سال فقط نفت خام تاکید میکنم خام فروشی کرد و مملکت رو با پولش چرخوند حالا اینکه خیلیا خیانت کردن و خوردن و بردنم به کنار اما الان 2 سال ما نفت نمیفروشیم و بازم دارن کشور اداره میکنند از ما که گذشت اما اگر این دوران با پیروزی پشت سر بگذرونیم برای نسل های بعدی شرایط خیلی خوب میشه
Germany
شاهد
۱۰:۳۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
بازی تموم نشده ، پوتین میدونه اگر ترامپ بره بایدن خرخره روسیه رو میچسبه و با چین با توافق میرسه نانسی پلوسی هم این رو گفته ! الان پوتین دست به کار شده یه جوری از ایران امتیاز بگیره و ترامپ رو واسه انتخابات زنده نگه داره !
در ضمن روسیه و اسراییل باهم زد و بند دارن همونجوری که تو سوریه پدافندشون جلو حمله ی اسراییل خاموش بود ، اگر کسی قرار مانع این وضع بشه اون چینه که میخواد ترامپ رو زمین بزنه ، حواسمون به روسها باشه ... نشست مجازی سران هم در همین ارتباطه ... وگرنه بعد از شکست قطعنانه دلیلی نداره ..
در صمن با اینکار روسیه برای اروپا هم خوش رقصی میکنه تا شاید تحریم هاش رو بردارن چون اروپا میدونه حریف چین نمیشه روسیه رو تحت فشار گذاشته !!
هوشیار باشیم !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
میدونم برات سخته ولی سعی کن با همین تحلیلهای آبکی به خودت دلداری بدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
دلار نیمایی چنده!!!؟ ؟؟ قبلا 7000 بود الان چنده؟؟؟؟ چراارقام حبابی راوارد زندگی مردم کردید!؟!؟ چرامردم رابدبخت کردید!! ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
ربطی به این خبر نداره. شما هنوز نمیدونی چه کامنتی مربوط به چه خبریه بعد از وضع بد اقتصادی حرف میزنی. اون دولت مردانی که این وضع رو درست کردن دقیقا بیسواداییند مثل تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
ناشناس ۱۹:۰۴ اولا بیسواد تویی که درک نداری دوما تحمل نقد رو امثال شماها ندارن متاسفیم که خیلی تندرو تشریف دارید
Iran (Islamic Republic of)
جیر جیر
۱۰:۲۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
الان لیبرال ها مراسم عزاداری برگزار کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
ماشه رو که فعال میکنه اگه هم نشد این بی شرفها یک جانبه دوباره تحریم میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
نمیتونه چون از برجام خارج شده
Iran (Islamic Republic of)
Hadi
۱۰:۱۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
خوب حالا دیگه معلوم شد همه میخوان جلوی خروج آمریکا از برجام بگیرن و آمریکا منزوی کنند چرا از برجام خارج شده و دوباره آمریکا به برجام بازگدانن که آمریکایی ها هم فقط قسمت های خوب برجامو میبینند ...مکانیسم ماشه... هیچ نفعی برای ما نداشته تحریم ها حالا به طور قانونی از برجام دنبال میشه همه هدفشون خودشون بود این چه بازیه غرب با ما شروع کرده خدا داند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
شکست مفتضحانه دلار بیست و سه تومانی است.پراید هشتاد میلیونی است.سفزه خالی مردم است..گوشت صدو چهل تومانی است.شکست مفتضحانه درآوردن نان از توی سطل های زباله است.اختلاس است .آقازادگی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
وضعیت موجود نشان میده کی شکست مفتضحانه خورده
مایی که نون برا خوردن نداریم یا اونا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
بخدا قسم اگر امام خمینی زنده بود دستور جهاد میداد تا به همه غذای کافی برسد
زمان جنگ هم اینطور شد و از جنوب ایران ماهی میفرستادند به جاهای کمتر برخوردار تا گشنه نمانند کسی دنبال پول نبود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
مشکل ما این شده که زندگی رو فقط با پول می سنجیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
اشتباهی منفی دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
اگه میخوای غذا از سطل زباله در آوردن ببینی تشریف ببر آمریکا جونت که ۶۰۰ هزارتا بیخانمان و ۴۵ میلیون بیکار داره. تو ایران اگه افرادی هم باشند که به شدت وضع زندگیشون بده مسلما کسانی مثل تو نیستند که قدرت تحلیلش در حد یه بچه کودکستانی هم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۸:۳۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
بچه کودکستانی که فعلا شما هستید ناشناس ۱۹:۰۸ که حرف حق براتون سخته. چی گفتن ایشون نکنه خودتم آقازاده تشریف داری؟
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۸:۳۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
اگه ۴۵ میلیون بیکار داره به نسبت جمعیتش هست بدهی تریلیونی داره به نسبت جمعیت و و سعت کشورش هست بفهم ناشناس ۱۹:۰۸
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۸:۴۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
هرچی این دوست عزیزمون گفتن کلام بحقی هست اما زیر نظراین دوست عزیز افراد هستن مارو منافق میدونن چرا؟چون داریم از مشکلات این کشور میگیم‌.خیلی ادمهای جالبی هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
نماینده آلمان: از ایران می‌خواهیم تمامی اقدامات مغایر با این توافق را به عقب برگردانده و بدون تاخیر به پای‌بندی کامل به این توافق برگردد. این حرف نماینده آلمان یعنی چی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
مهم نیست یه حرفی زده برا دلخوشی اسراییل. به هر حال تحریم تسلیحاتی تمدید نشد و تحریمهای اقتصادی هم که اصلا برداشته نشده بود که بخواند برگردونند. ایران میتونه با خیال راحت گام به گام تعهداتشو کاهش بشه. فوقش اینه از مکانیزم ماشه استفاده می‌کنند که تحریمی نیست که بخواد برگرده همه الان سرجاشه. در صورت استفاده از اون مکانیزم ایران بدون هیچ تعهدی می‌تونه از برجام و ان.پی.تی خارج بشه و همه بازرسای آژانس رو اخراج کنه. برای ما که فرقی نمی‌کنه. همین الان هم همه چی تحریمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
یعنی ما(آلمانی ها و بقیه اعضای دائم شورا) سبب شدیم ک تحریم تسلیحاتی ایران تمدید نشه و شما ایرانیها درمقابل کاری ک اوایل برجام میکردینو بکنیین با بتن نیر گاهاتونو پلمپ کنید و کلا کم کم قید انرژی هسته ایی رو بزنید و هروقت امریکاییا خواستن جاسوساشونو به اسم بارزس راه بدین هرجایی ک دلشون بخاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
ازدولت امید باید پرسید چرا در قرار داد برجام دست امریکا را ازنظر حقوقی باز گذاشتند وبقول خودشان از مکانیسم ماشه استفاده کنند ازطرفی قانون در نظام بین المللی وامریکا قانون جنگل است ودر این قانون حرف زور حرف اول است لذا دولتمردان باید ترس و واهمه را کنار گذاشته واز ظرفیت های داخل برای رعب ووحشت این قدرتهای توخالی مخصوصا اروپااستفاده کند وان هم بستن تنگه هرمز وتحریم تجارت کشورهای اروپایی وکشتیرانی وضربه اقتصادی به این کشورها می باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
ما باز نگذاشتیم آنها خودشان را محق میدانند وگرنه همه میدانند کسی که خارج شده حقی نداره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
مکانیزم ماشه یکی از اشتباههای برجامی بود. البته آمریکا به دلیل خروج از برجام دیگه نمی‌تونه از این مکانیزم استفاده کنه ولی به فرض از یکی از نوچه‌هاش مثلا انگلیس بخواد این مکانیزم رو فعال کنه دیگه تو وضع فعلی تحریمی نیست که برقرار نباشه و برای ایران فرقی نمی‌کنه ولی برای اونها فرق داره چون ایران بدون هیچ تعهدی می‌تونه از برجام و ان.پی.تی بطور کامل خارج بشه و اونها هم دیگه تحریم بیشتری ندارند برای اعمال کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
ما الان مشکلمان تسلیحات نظامی نیست این را آنها خوب می دانند.
اگر بود تا حالا به ما حمله کرده بودند. تسلیحات برای قدرت بازدارندگی است که الان ما داریم.

به خاطر همین روغن ریخته را نذر امام زاده می کنند و منتی سر ما می گذارند که ما متعهد به برجام هستیم دیدید چطور مخالفت کردیم. پس حالا FATF بعد فلان بعد بهمان
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۴۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
مرگ بر امریکا و. ال سقوط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
همگان خوب میدانند که اجرای مکانیسم ماشه برابر است با مرگ برجام و خروج ایران از npt؛ چیزی که نه غرب خواهان آن است و نه شرق والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
بهتر ؛ خیلی ضایع بود رای نمیاره حالا هی بیا ادعا کن فقط ادعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
خوب الان کل تحریم های بین المللی رو بر می گردونه شما نمی فهمید که می گید خوبه. بدبخت تر شدیم با سیاست های جنگ طلبانه شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
این دومینیکن چی میگه باز !!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
ما نباید دلخوش به این چیزها باشیم .اینهم یک ترفند جدید است.باید به فکر برداشتن تحریم ها باشیم.اگر رای میاورد می توانستیم از برجام خارج بشیم. چون نقض برجام بود.واروپا یی ها از عمد رای ندادند.تا از ابزار برجام برای فشار بر ما استفاده کنند.مثلا کدام کشور از ما تسلیحات می خرد.
فریب اندر فریب.
.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۰۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
بنا به امتيازهاي بزرگي كه روسيه و چين از ايران گرفتن اين وتو شد، امريكا بخواد مكانيزم ماشه رو فعال كنه كي ميخواد وتو كنه؟ از برجام خارج شده از شوراي امنيت كه نه!!! به صراحت هم گفته شده هر يكي از اعضاي شوراي امنيت حق برگرداندن تحريم ها رو داره بدون وتو ديگر اعضا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
چندتا از این امتیازها رو با سند بنویس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
خوراک خبری برای رسانه ها.یک بازی سیاسی جدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
تحریم ها از یک طرف و اختلاس های کلان هم از طرف دیگر. اگه نمی تونیم اونطرف رو درست کنیم لااقل از داخل ریشه فساد رو بزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
هروقت سایت را باز می کنیم میگین دشمن شکست خورد و ما پیروز شدیم چطور این پیروزی باعث شده مردم کشور هرروز ضعیف و ضعیف تر میشن این چه پیروزی هستش که مردم را خار و ذلیلتر میکنه.دست بردارین
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۸:۴۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
مناسبات مسخره جهانی!
دومنیکن حق رای دارد!
امریکا نگران کشورهای خاورمیانه است!
ایران متضرر حداکثری از تحریم هاست و هنوز تهدید به تحریم می شود!
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
آمریکا پوزه ات به خاک مالیده شد یا بیشتر می خوای؟! آدم نشوی قوانین آمریکا را هم ما برایت خواهیم نوشت چه برسد به اخراج از منطقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
آره اتحادیه اروپا عاشق ایران هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
من ک دارم از گرسنگی‌میمیرم والا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
خدا رو شکر ولی این مباحث سیاسی دلیلی بر بی خیال شدن وضع معیشتی مردم نیست فکر معیشت مردم باشید لعنت به این دولت مردان آمریکایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
عجیبه که با وجود قرارداد ننگینی در دولت دوازدهم امریکا شکست میخوره
تیترهای روزنامه کیهان رو باید بررسی کنم
عجیبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
هورااااااا. مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر مستکبر
Iran (Islamic Republic of)
مخلوق
۰۸:۲۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
سلام شیعه و سرباز امام زمان باید هوشیار باشه !
هر حرف و اتفاقی هر چند ظاهرا به نفع اسلام و ایران نباید غفلت بیاره !

کی میدونه شورای امنیت از خود جنس امریکایی ها نباشه؟؟
نفع یا ضرر مهم نیست ...
مهم ادامه راه اباعبدالله الحسین هست !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
روسیه وچین هم وتو کردن حق حساب خودشونو میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
مهم اینه که در عمل همه تحریم را انجام می‌دهند. این موارد دردی از ما دوا نمی‌کند البته خوبی که داره اینه که إمریکا ضایع شد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
احمق روانی خاک تو سر اون وطن فروشی ک میگه ترامپ دلش برا ملت ایران میسوره ایی عوضی فقط بلده تحریم کنه ...زنده باد پوتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
اینم از شکست دیگر ترامپ در رویا رویی علیه ملت ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
فکر کردی
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۰۸:۰۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
سلام
چرا کشور امریکا هر چی که بر علیه ما گفت توی متنتون نوشتید خاطر نشان کرد ولی کشورهای که به نفع کشور ما گفتند با لحنی نوشتید گفت به نظرم اونی اینو نوشته خیلی راضی نبوده که از کشور ما حمایت بشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
آمریکا به معنی واقعی کلمه تحقیر شد . (( انزوای آمریکا در میان متحدان )) .
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین
۰۷:۵۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
مفتضحانه کارهای مسئولین کشور ماست حالا دیگه بفهم
الان دیگه همین چهار ریالی که ته خزانه مونده میدن روسیه برای خرید تسلیحات
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد
۰۷:۵۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
اصلا این قطعنامه رای هم میاورد ایران الان از نظر تسلیحات حرف یک در منطقه میزنه حتی آمریکا هم اینا میدونه و نقشه شومش هم فقط فقط نمایش ترامپ برای رای آوریه برای ما که فرق نداره ترامپ رییس جمهور آمریکا بشه با هر کسی دیگه سگ زرد برادر شغاله والا
France
ناشناس
۰۷:۴۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
خب الان تحریم ها دوباره بر میگردن چیش خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
اونا ضایع شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
مگه دیگه تحریمی هم مونده ؟! دیگه همرو تحریم کردند تموم شد هیج فرقی هم نکرد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۴۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
تمام اجدادتم جمع بشن نمی تونن برش گردونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
علی آقای عزیز هنوزهم قبول نداری آمریکا هر غلطی دلش بخواهد میکند. هنوز هم نتیجه این همه تحریم را نمیبینی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
ناشناس ۱۰:۵۸ زمانی پرتغال و اسپانیا هم هر غلطی دلشون می خواست میکردند ولی الان شدن دلغک آمریکا
دور گردون هست چرخان شاید بعضی ها فقط در دوران سختیه انقلاب زندگی کردند و روزهای خوش انقلاب به بچه هاشون برسه ولی این رو دیگه هرکسی با هر دین و فرهنگی قبول داره که خداوند یکتا عادل است و حتما این سختی ها روزی جبران خواهد شد چه در این دنیا و چه در آن دنیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
جناب ناشناس ۱۳:۰۱ میشه بگی پس چرا راحتیش برای از ما بهتروناس اقازاده ها و مسئولین ‌جالبه فقط مردم بدبخت باید سختی بکشن.کدوم بچه ها دوران خوش ببین؟ فیلم زیاد میبینی.زیاد جرو بحث نمیکنم تو حال خودت توهم بزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
همه اروپایی ها وآمریکایی ها دروغ گو هستند و هیچ پای بندیی نسبت به تعهدات خودشان ندارند. درست است که این قطع نامه رای نیاورد ولی آنها آمریکا هرچه بگوید انجام خواهند داد
Germany
امید ایران
۱۱:۲۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
عزیزم الفبای سیاست بر مبنای دروغ است.
در سیاست جایی برای عقب ماندگی ذهنی ناشی از باورهای .؟.. نیست.
هر کشوری سعی می کند در میدان سیاست منافع خودش حفظ و در حین حال افزایش بده.
انها دروغ می گویند و انرژی طرف مخالف را برای اثبات ان دروغ نابود
می کند=> حیله یا دروغ
دروغ در سیاست = به عنوان ابزار شناخته می شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
دلخوش به این مقدار نباشید این هم یک بازی از طرف اروپا و امریکاست شک نکنید. اینکار فقط و فقط هماهنگی و تقسیم کار بین اروپا و امریکا رو نشان می دهد.
چرا اروپایی ها تا الان هیچکاری برای تحریم ها برجام پول های بلوکه شده انجام نداده اند؟ حتی یک شرکت خارجی هم در ایران نماند یا یک کشور هم سرمایه ای به ایران نیاورد؟؟؟ ولی الان بر فرض مخالفت کردند خیلیم ممنونم ولی این همش بازیه یه بازیه از پیش برنامه ریزی شده و هماهنگ. فقط نگاه کنید ببینید چکار خواهند کرد بعد از اجرای عملیاتشون متوجه خواهید شد چون اروپا همیشه با امریکا بوده و خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
اروپا مخالفت نکرد بی همه چیزا رای ممتنع دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
در کل موافقم که باید برای بدترین سناریو آماده شد...
تو دنیایی که جون انسان هیچ ارزشی نداره نباید خوشبینانه تحلیل کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
اروپای ها از همه خبیث تر هستن تکیه کلام سه کشور اروپایی شده فعالیت بی ثبات کننده ایران در منطقه لعنت خدا بر همشون کشورهای که سالها قبل با رفتارشون قحطی و مرگ گرسنگی و فقر و ایدز و .... هزاران مشکل رو به کشور ما تحمیل کردن و منطقه و بلکه جهان رو با فروش انواع مهمات جنگی به کشورهای احمق خلیج فارس و دیگر کشورهای جهان به آتش کشیدن امروز با بی شرمی تمام ایران رو متهم میکنند لعنت بی پایان خدا بر شما اروپایی خای پست و حقیر و آدم کش مرگ برای شما کمه امید وارم با صورت وارد اتش جهنم بشیید و این وعده خدا به ستمگران است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
دومینیک دومینیک دومینیک دومینیک دومینیک دومینیک دومینیک دومینیک دومینیک دومینیک دومینیک دومینیک دومینیک دومینیک دومینیک دومینیک
هههههههههههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
دومنیکن وابسته به آمریکاست. مجبور بوده. می توانیم از دومنیکن استفاده های بهتری بکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
نخند به حال خودت گریه کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
دومینیکن کجا هست
شهره؟ جزیرس؟ چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
کاش مسولین کشور فکری به حال این مردم انجام دهند تا که باید با وضع اقتصادی بیکاری فساد سوداگری بی بر نامگی بی مد بر بتی مسولین زد بند در بازار جرج مرج در بازار قیمت ها ما نود درصد مشکل از داخل است ولی یک عده ای به خاطر منافع خود سرمایه کشور غارت می کنند و مردم از حکومت بی عدالتی خسته شده انند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
بیکاری؟؟؟ الان یه کارگر هم سرکاره ،دولت وظیفه نداره که به افراد بیسواد کار تقدیم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
هه هه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
چرا ما همیشه داستان داریم؟ و چرا همیشه فقط ما؟!
خسته شدیم به خدا...
چند ساله قراره با استرس زندگی کنیم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
فعلا ۴۱ سال
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۳۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
دوست عزیز اویش دم کن بخور که دیگه استرس نداشته باشی هیچی مثل داروی گیاهی نمیشه بدون عوارض و سالم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
ایستادن جلو قلدرا این چیزارو هم داره ولی می ارزه اگه نمی خواین مثل گاو شیردهشون سعودی باشیم که نه غروری مونده براش و نه عزتی باید تحمل کنیم می بینین که هر چند وقت یه بار ترامپ با چند جمله تحقیرشون می کنه خوار و ذلیل میشن با این حال نه جرأتش رو دارن حرفی بزنن و نه میتونن روزی هم که ببینه دیگه شیری ندارن مثل صدام و بقیه ولشون می کنن تا سلاخی بشن ولی اوضاع همیشه اینطور نمیمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
میشه بگی این چجور ایستادگیه که مردم عادی فقط تحت فشار هستند و نتیجه اش شده زندگی اشرافی برای عده ای خاص؟
بوردلهیز چگونه توی همین تحریم ها پدید آمد؟
فسادتو برو جمع بکن شما بعد دنبال ایستادگی باش!
آخرین اخبار