حفظ سلامت عزاداران حسینی در اولویت است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با تشریح شیوه های عزاداری هیات‌ها و دسته های عزاداری در محرم امسال گفت : برپایی مراسم عزاداری و حفظ سلامت عزاداران حسینی بصورت توامان در اولویت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ابراهیم الهی تبار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به نزدیک بودن ایام محرم، گفت : همه ساله در ایام ماه محرم و صفر دسته جات و هیات‌های عزاداری در سوگ سیدالشهدا (ع) می‌نشستند، اما متاسفانه امسال به دلیل شیوع کرونا امکان برگزاری عزاداری‌ها به روال گذشته فراهم نیست.

او گفت : قطعا عزاداری سرور و سالار شهیدان برگزار خواهد شد، اما پروتکل‌های بهداشتی برای عزاداری‌ها لحاظ شده تا هم مراسم عزاداری به نحو احسن برگزار شود و هم سلامت عزاداران حفظ شود.

او با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مسئول اجرای دستورالعمل صادر شده سازمان تبلیغات اسلامی خواهد بود، افزود: این سازمان با تشکیل کارگروه مراسم عزاداری، ذیل کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد مدیریت بیماری کرونا موظف شده گزارش روند اقدامات را در دو مرحله، قبل از فرا رسیدن ایام محرم و صفر به شکل هفتگی و حین برگزاری مراسم بصورت روزانه گزارش کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه محور اقدامات تعیین شده در دستورالعمل ستاد کرونا برای ایام محرم را حول سه محور «هماهنگی، اقناع و اطلاع رسانی» عنوان کرد وافزود: سازمان تبلیغات اسلامی با اعمال نظارت بر عملیاتی شدن دستورالعمل تعیین شده چگونگی برگزاری مراسم در شهر‌ها را راهبری می‌کند.

الهی تبار به ضوابط برگزاری عزاداری‌ها اشاره کرد وافزود: در دستورالعمل صادر شده امکان برگزاری عزاداری‌ها صرفا در فضا‌های باز و با رعایت فاصله گذاری و تجمعات حداقلی مجاز شمرده شده است.

او کاهش ساعات برگزاری مراسم به حداکثر دو ساعت را دیگر تصمیم اتخاذ شده ستاد ملی کرونا عنوان کرد و افزود: بر اساس این دستورالعمل هرگونه جابجایی هیات‌ها و دسته جات عزاداری ممنوع است.

الهی تبار ادامه داد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی تمامی عزاداران باید از ماسک استفاده کنند.

او به تاکید دستورالعمل ستاد ملی کرونا در مراقبت جدی بر توزیع نذری هم اشاره کرد وافزود: بر اساس این دستورالعمل هرگونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری ممنوع بوده و نذر‌ها صرفا در قالب مواد غذایی خشک و یا خام باید توزیع شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.