کاهش ۵۱ درصدی مرگ و میر عابران در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی قانونی مازندران گفت: ۳۰ عابر در سه ماهه نخست امسال به علت حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۱ درصد کاهش داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه ۳۰ عابر  در سه ماهه نخست امسال به علت حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، گفت: ۲۱ نفر مرد و بقیه زن بودند و این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۱ درصد کاهش یافت.

او افزود: ۱۳۰ نفر در سه ماهه نخست امسال به علت حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که ۲۳ درصد جان باختگان را عابران پیاده تشکیل می‌دهند.


بیشتر بخوانید


دکتر عباسی، بیشرین علت فوت عابران را ضربه به سر و شکستگی‌های متعدد دانست و گفت: بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می‌شوند، افراد بالای ۶۱ سال با ۴۷ درصد و کمترین گروه سنی کودکان زیر ۱۰ با ۳ درصد قرار دارند.

او ادامه داد: اردیبهشت با ۱۳ مورد، خرداد با ۱۰ مورد و فروردین ۷ مورد به ترتیب بیشترین ماه‌هایی بودند که  فوتی در آن به ثبت رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه بالاترین آمار فوتی‌های عابران پیاده در شهرستان‌های تنکابن با ۵ و آمل و بابل هر کدام با ۴  فوتی ثبت شده است، افزود: ۱۴ درصد وسیله درگیر با عابران پیاده خودرو‌های سواری بودند که بیشترین آمار در سواری را خودروی پراید با ۵ مورد ثبت شده است.

دکتر عباسی با اشاره به محل فوت عابران پیاده گفت: ۱۵ نفر از عابران در محل حادثه و بقیه هم در بیمارستان جان خود را از دست دادند.

او در خصوص سن فوت شدگان عابر افزود: افزایش سن ایجاب می‌کند رانندگان در هنگام رانندگی توجه و دقت بیشتری به عابران، به خصوص عابران سالمند داشته باشند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار