سفیر آمریکا: تعلیق طرح الحاق در توافق اسرائیل و امارات موقت است

سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی می‌گوید تعلیق طرح الحاق سرزمین‌های فلسطینی به اراضی اشغالی بر مبنای توافق عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و ابوظبی موقت است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سفیر آمریکا در اراضی اشغالی اعلام کرد تعلیق طرح الحاق کرانه باختری به طور موقت به حالت تعلیق درآمده است.

دیوید فریدمن در خصوص توافق ننگین میان امارات و رژیم صهیونیستی اعلام کرد ساختار این توافق با دقت انتخاب شده و توقف طرح الحاق بر مبنای این توافق موقت و به طور کامل لغو نشده است.

رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد امارات و رژیم صهیونیستی طی سه هفته آتی، توافقی مبنی بر عادی‌سازی روابط خود را در کاخ سفید به امضا خواهند رساند. این توافق در واقع علنی سازی روابط پیش از این مخفیانه میان دو طرف است.

مقامات اروپایی و عربی در حالی بر تعلیق طرح الحاق کرانه باختری به عنوان نقطه مثبت عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی تاکید دارند که بنیامین نتانیاهو در اولین گام کارشکنانه خود پس از این توافق اعلام کرد به طرح الحاق اراضی فلسطین به اراضی تحت اشغال این رژیم پایبند است و از آن کوتاه نخواهد آمد.

پس از مخالفت‌های گسترده بین‌المللی به اجرایی شدن طرح الحاق و همچنین اعتراضات گسترده در داخل اراضی اشغالی علیه بنیامین نتانیاهو، آمریکا فعلا با آغاز این طرح موافقت نیست و به نظر می‌رسد که مایل است تا آن را در زمان و شرایط دیگری وارد فاز عملیاتی کند. این در حالی است که نخست وزیر صهیونیست ها پیشتر اول ژوئیه را به عنوان تاریخ نهایی طرح الحاق اعلام کرده بود.

تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن اعلام مخالفت شدید باطرح الحاق کرانه باختری، اعلام کرده که اگر این طرح عملیاتی شود، آنگاه هیچ یک از توافق‌های دو جانبه با طرف صهیونیستی هیچ گونه اعتباری نخواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار