مصونیت بهبودیافتگان کرونا از ابتلای مجدد حداکثر تا ۳ ماه

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا، افراد بهبودیافته از کرونا، فقط تا ۳ ماه پس از بهبودی، از ابتلای مجدد به کرونا مصون هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا اعلام کرد: افراد بهبود یافته از کرونا ممکن است در برابر ابتلای مجدد مصون بمانند اما این مصونیت فقط به مدت سه ماه است.

این مرکز گفته است: افراد کرونایی بهبود یافته تا سه ماه نیازی به قرنطینه یا تست دوباره ندارند، اما در صورتی که یکی از علائم بیماری کرونا را در خود احساس کردند، بهتر است دوباره تست کرونا دهند.

دانشمندان در سراسر دنیا به دنبال این هستند که بفهمند آنتی بادی‌ها تا چه مدت از افراد در برابر کرونا محافظت می‌کند. بیشتر تخمین‌ها بین چند هفته تا چند ماه متغیر بوده است.

همچنین در یک مطالعه چینی که ژوئن در مجله معتبر طب طبیعت منتشر شد، گزارش داد که سطح آنتی بادی موجود در بیماران کووید ۱۹ بهبود یافته در ۲-۳ ماه پس از عفونت به شدت کاهش می‌یابد.

دانشمندان مرکز کنترل و پیشگیری در آمریکا نیز با مشاهده افراد بهبود یافته، فهمیدند که در مدت ۲ الی ۳ ماه آنتی بادی‌های آن‌ها به میزان ۷۰ درصد کاهش یافته است.حتی برخی دانشمندان گزارش داده‌اند که آنتی بادی‌های حاصل از بیماری کرونا در مدت زمان مشخصی از بین می‌روند.

اما در بعضی کشور‌ها مانند آلمان در رابطه با قوانین قرنطینه تجدید نظراتی صورت گرفته است که افرادی که تست آنتی بادی آنها مثبت شده است، آزادانه‌تر از کسانی که آنتی بادی این بیماری را ندارند، رفت‌و‌آمد کنند.

با این حال افراد بهبود یافته کرونایی ممکن است فقط تا سه ماه از ابتلای مجدد به این بیماری مصون بمانند اما همچنان باید دستور‌العمل‌های بهداشتی مانند زدن ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و شستن مکرر دست‌ها را رعایت کنند تا از تاخت و تاز ویروس کرونا بتوان جلوگیری کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
وقتي خود بدن بعد از يه مدت دوباره مبتلا ميشه پس چطوري ميخوان واكسنش رو بسازن كه بدن ديگه نگيره ؟