کلینتون: ترامپ حتی با شکست در انتخابات هم کاخ سفید را ترک نخواهد کرد

وزیر خارجه اسبق آمریکا معتقد است در صورت شکست رئیس‌جمهور این کشور در انتخابات نوامبر، او از پذیرش آرای مردمی امتناع می‌کند و حاضر به ترک کاخ سفید نخواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سی ان ان، نامزد شکست خورده دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۱۶، در خصوص عدم پایبندی دونالد ترامپ به نتایج انتخابات پیش رو در آمریکا و ممانعت از ترک کاخ سفید هشدار داد.

هیلاری کلینتون معتقد است در صورت پیروزی جو بایدن، ترامپ به آسانی شکست خود را نخواهد پذیرفت و حاضر به ترک دفتر خود در کاخ سفید نخواهد شد. وزیر خارجه سابق آمریکا گفت: نمی‌خواهم مردم آمریکا را بترسانم، اما می‌خواهم آن‌ها آمادگی هر چیزی را داشته باشند.

کلینتون در ادامه با استناد به دلایلی افزود: اگر ترامپ شکست بخورد کاخ سفید را ترک نخواهد کرد. او تنها تلاش به سردرگمی مردم خواهد کرد و به انواع و اقسام پرونده‌های قضایی متوسل خواهد شد.

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ گفت ترامپ با کمک دوستش ویلیام بار، دادستان کل آمریکا می‌تواند هر اقدامی را صورت دهد.

موضوع نپذیرفتن نتایج آرای مردمی از سوی ترامپ پیشتر نیز از سوی صاحبنظران و کارشناسان مسائل سیاسی آمریکا مطرح شد. برخی از این صاحبنظران سیاسی پیش بینی می‌کنند در صورت شکست، ترامپ سعی خواهد کرد مشروعیت نتایج انتخابات را زیر سوال ببرد و با این کار از تحویل کلید کاخ سفید به جو بایدن خودداری کند.

رئیس جمهور آمریکا در کمتر از سه ماه مانده به انتخابات سوم نوامبر دستاورد قابل اعتنایی برای تکیه در انتخابات ندارد و در کارنامه او چیزی جز ناکامی، رکود اقتصادی، بیکاری، بحران مرگبار و خارج از کنترل کرونا، سیاست خارجی شکست خورده و اظهارات نژادپرستانه چیزی به چشم نمی‌خورد. این مسئله به خوبی خود را در نظرسنجی ماه‌های اخیر آمریکا نشان داده و او کماکان از رقیب دموکرات خود عقب است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار