رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

داروی «رمدسیویر» تنها در بیمارستان‌های درگیر کروناویروس توزیع می‌شود

لطفی گفت: داروی «رمدسیویر» تنها در بیمارستان‌های درگیر کروناویروس توزیع می‌شود و خارج از حوزه بیمارستان تقلبی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در یکصد و چهل و یکمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، با اشاه به افزایش هوشیاری مردم در زمینه داروی مرتبط با کروناویروس، اظهار کرد: داروی رمدسیویر تنها در بیمارستان‌های درگیر کروناویروس توزیع می‌شود و مواردی خارج از حوزه بیمارستان تقلبی است که عوارض جبران ناپذیری به همراه دارد.

او تصریح کرد: در همه اقلام مورد نیاز مردم، افرادی هستند که برای منافع خود و ثروت اندوزی بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی دیگران، به دنبال سودجویی هستند و حوزه سلامت نیز از این امر مستثنی نیست.

مهرزاد لطفی ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹، سودجویانی هستند که با فریب مردم جامعه دارو‌هایی را به عنوان درمان بیماری کووید ۱۹ توزیع می‌کنند، از جمله آن می‌توان به داروی رمدسیویر اشاره کرد که به صورت تقلبی در بازار موجود است.

او گفت: بنابراین مردم آگاه باشند که این دارو تنها از سوی وزارت بهداشت در بیماستان‌های درگیر کروناویروس توزیع می‌شود و مواردی خارج از حوزه بیمارستان تقلبی است که عوارض جبران ناپذیری به همراه دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس و جانباختگان این بیماری در شیراز و استان، روند انجام تست‌های پی سی آر در مراکز ۱۶ ساعته، فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید۱۹، همچنین اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

لطفی افزود: با توجه به افزایش موارد ابتلا به کروناویروس در برخی از شهرستان ها، باید نمایندگانی از بهداشت و درمان برای بررسی دلایل روند افزایشی مبتلایان به این بیماری به این مناطق اعزام شوند و با همفکری مسئولان شهرستان ها، در خصوص راهکار‌های پیشگیری و کاهش موارد ابتلا به چاره اندیشی کنند.

او با توجه اهمیت حفظ سلامت کارکنان مجموعه دانشگاه به ویژه در مراکز درمانی تاکید کرد: مراقبت از کارکنان سلامت مبتلا به کروناویروس برای حفظ توان ارئه خدمات به مردم از اهمیت بالایی برخوردار است که مسئولان باید برای آن تلاش کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
fattollah dehhaghi
۱۴:۴۶ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
با سلام و دعای خیر و سلامتی برای شما عزیزان وزحمتکش موفق و پیروز بوده باشید انشا،ء اله
آخرین اخبار