تدوین نقشه راه مدیریت کرونا برای پاییز و زمستان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه از تدوین نقشه راه مدیریت کرونا برای پاییز و زمستان پیش رو خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمد ابراهیم الهی تبار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به نزولی شدن سیر بیماری کرونا در استان گفت : این وضعیت با سختی‌های فراوانی به دست آمده و اگر مردم همکاری خود را بیشتر کنند، قطعا این روند ادامه دار خواهد بود.

او گفت : وضعیت کرونا ارتباط مستقیم با رفتار بهداشتی مردم دارد و اگر مردم کوچکترین غفلتی داشته باشند، به راحتی به شرایط قرمز کرونا برمی گردیم.

الهی تبار افزود: تمام نگرانی کادر بهداشت و درمان، نسبت به بی خیالی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و مردم باید در این زمینه هوشیار باشند که کرونا با کوچکترین غفلت می‌تواند دوباره اوج بگیرد.

معاون استانداری کرمانشاه با اشاره به سختی پاییز و زمستان پیش رو گفت: در این فصول احتمال همپوشانی کرونا با بیماری آنفلوآنزا وجود دارد که این امر می‌تواند وضعیت را بدتر کند، همچنین مدارس و دانشگاه‌ها هم در این فصول فعال هستند و همین امر می‌تواند شرایط کرونا را سخت‌تر کند.

او افزود: از هم اکنون نقش راه مقابله با بیماری کرونا برای فصول پاییز و زمستان تدوین شده تا بتوانیم با برنامه ریزی و آمادگی بیشتر و بهتر، این بیماری را کنترل کنیم.

الهی تبار ادامه داد: در این نقشه‌راه تکالیف و برنامه دستگاه‌های مختلف مشخص شده و به زودی در ستاد کرونای استان مطرح می‌شود.

آماده برگزاری کنکوری سالم و ایمن هستیم

معاون استانداری کرمانشاه با اشاره به برگزاری کنکور سراسری در روز‌های ۲۹ مرداد تا اول شهریور گفت: برای برگزاری این رویداد تمام تدابیر لازم اندیشیده شده و جهت رعایت هرچه بهتر فاصله اجتماعی میان داوطلبان، تعداد حوزه‌ها به دو برابر افزایش یافته است.

او افزود: خوشبختانه تجربه برگزاری آزمون دکترا و کارشناسی ارشد، در برگزاری هرچه بهتر و ایمن‌تر کنکور سراسری تاثیر بسزایی دارد و تجربیات خوبی در این زمینه به دست آورده ایم.

الهی تبار ادامه داد: به جای بازرسی بدنی از داوطلبان، شرایط بگونه‌ای فراهم شده که از سیستم کنترل الکترونیکی استفاده شود.

او افزود: برای برگزاری کنکور سراسری سالم و ایمن در استان همه چیز مهیا است و این میان داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها هم باید همکاری لازم را داشته و به دقت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و ضمن استفاده از ماسک، باید از تجمع در محل حوزه‌ها خودداری کنند.

الهی تبار در خصوص نحوه برگزاری آزمون برای داوطلبان کرونایی یا مشکوک به کرونا گفت: برای این دسته از داوطلبان در محل حوزه آزمون محیط جداگانه‌ای در نظر گرفته شده و در جایگاه جداگانه‌ای از آن‌ها آزمون گرفته می‌شود.

۳ سناریو برای بازگشایی "مدارس" داریم

معاون استانداری کرمانشاه با اشاره به بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریورماه گفت: برای بازگشایی مدارس سه سناریو با توجه به سه وضعیت قرمز، زرد و سفید کرونا در نظر گرفته شده است.

او افزود: در وضعیت قرمز کرونا، آموزش مدارس باید بصورت مجازی باشد و در وضعیت زرد در کنار آموزش مجازی امکان برگزاری محدود کلاس‌های حضوری (بطور مثال سه روز در هفته) هم فراهم است و در شرایط سفید هم که مدارس به شکل حضوری فعال خواهند بود.

الهی تبار گفت : این میان مسئولان آموزش و پرورش تاکید ویژه‌ای بر آموزش حضوری کلاس اولی‌ها دارند که فعلا در این زمینه تصمیم گیری نشده است.

از تبلیغات انتخاباتی کاندیدا‌ها در شرایط کرونا نگرانیم

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز ۲۱ شهریور ماه، گفت: برای برگزاری این دوره انتخابات شرایط در حال آماده سازی است و این میان، به دلیل وجود کرونا نگرانی از نحوه تبلیغات انتخاباتی کاندیدا‌ها وجود دارد.

او افزود: با توجه به اینکه تجمع برای شیوع کرونا بسیاری خطرناک است، تلاش بر این است شیوه تبلیغات کاندیدا‌ها به سمت فضای مجازی سوق داده شود.

الهی تبار از تدوین پروتکل‌هایی برای تبلیغات انتخاباتی کاندیدا‌ها خبر داد و افزود: این پروتکل‌های به زودی به ستاد‌های انتخاباتی کاندیدا‌ها اعلام می‌شود.

او افزود: علاوه بر این، جلساتی آموزشی و توجیهی با حضور کاندیدا‌ها و مجریان برگزاری انتخابات برگزار و تمام موارد و نکات لازم در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری انتخابات شرح داده خواهد شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار