صدور رای پرونده آرمان غیاثی/ مقصران اصلی حادثه موظف به پرداخت دیه شدند

وکیل آرمان غیاثی گفت: بنابر رای صادره، حمایتگر آرمان، مربی و مسئول‌برگزاری مسابقه و مربی ناظر در محل مسابقه مقصر شناخته شده‌اند و مکلف به پرداخت دیه به خانواده آرمان غیاثی هستند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان  دوازده‌ امامی، وکیل آرمان غیاثی  گفت: موکلان من در تلاش بودند تا هیات صخره نوردی را با هدف جلوگیری از تکرار حادثه و به دور از خصومت شخصی، به عنوان محکوم در دعوی بیاورند و با تلاش‌های انجام شده در مرحله کارشناسی، هیئت ۵ نفره از کارشناسان، نظر بر تقصیر هیات کوهنوردی داشتند، اما هیئت کارشناسی ۷ نفره در مرحله بعدی، این نظر را نداشتند.
 

بیشتر بخوانید



او افزود: بنابر رای صادره، حمایتگر آرمان ۵۰ درصد، مربی و مسئول‌برگزاری مسابقه ۳۵ درصد و مربی ناظر در محل مسابقه ۱۵ درصد مقصر شناخته شده‌اند و بنابر همین درصد‌های قصور، مکلف به پرداخت دیه به خانواده آرمان هستند.

دوازده‌امامی ضمن تاکید بر اینکه اعتراضی به دیه درنظر گرفته شده انجام خواهد داد، گفت: با توجه به صدمات وارده به آرمان، ۵۰ درصد از دیه تعیین شده، تنها جوابگو هزینه‌های بیمارستان در مدت زمان بستری و ۱۱ درصد از آن، معادل عمل خارج کردن طحال آرمان است و این مبلغ با توجه به هزینه‌های اجتناب ناپذیر پیش رو، کم به نظر می‌رسد.
 
 
پدر آرمان غیاثی هم گفت: حال آرمان نسبت به زمانی که از بیمارستان مرخص شد بهتر است؛ آرمان در مدت زمان بستری در بیمارستان، بدلیل بی‌تحرکی و مسائل درمانی دیگر، با مشکل ضعف عضلات مواجه شده بود که الان وضعیت نسبتا بهتری دارد.

او  با اشاره به اینکه آرمان هنوز هم تحت نظارت پزشکان است گفت: بعد از مرخص شدن از بیمارستان، وضعیت جسمی و حرکتی آرمان، با کار درمانی و ورزش، بهبود نسبی پیدا کرد و این اقدامات ادامه دارد.

سجاد غیاثی در خصوص هزینه‌های درمانی آرمان افزود: تاکنون غرامتی به ما پرداخت نشده، ضمن اینکه بیمه هم هزینه‌ای تقبل نکرد و حتی هزینه بیمارستان را هم خود ما پرداخت کردیم.

او با اشاره به آخرین وضعیت پرونده آرمان گفت: شکایتی علیه هیئت کوهنوردی تنظیم کرده بودیم، اما تا این لحظه، هیئت از قصور خود تبرئه شده است و محکومیتی برای آن صادر نشده، اما وکیل پرونده، به این حکم اعتراض خواهد کرد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
الی
۰۱:۴۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
خود خانواده چی؟ میدونستن فرزندشون داره میره در یک مسابقه غیر رسمی و غیر قانونی شرکت کنه؟ یعنی واقعا نمیدونستن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
اومايي كه بچه رو بدون طناب ايمني فرستادن بالا بايد زنده زنده آتيششون زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
مورچه چیه که کله پاچش چی باشه .