در پی موج جدید شیوع کرونا؛

آمریکا، مکزیک و کانادا ورود مسافران به کشور‌های خود را مجددا محدود می‌کنند

سی‌ان‌ان گزارش داد در پی شیوع گسترده کرونا، تردد مسافران در کشورهای آمریکا، کانادا و مکزیک مجددا محدود می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی سی ان ان روز شنبه در گزارشی اعلام کرد، آمریکا، مکزیک و کانادا در تلاش برای محدود کردن ورود مسافران به کشور‌های خود هستند.

این در حالی است که آمریکا و مکزیک به صورت گسترده تری در حال دست و پنجه نرم کردن با ویروس کرونا هستند. همچنین گفته می‌شود مسافران در مرز جنوبی آمریکا راه‌هایی برای دور زدن این محدودیت‌ها پیدا کرده اند.

خبرنگار سی ان ان گزارش داد: آمریکا و مکزیک در اواخر ماه مارس تصمیم به اعمال این محدودیت‌ها گرفتند. البته معافیت‌هایی برای کادر درمانی و شهروندانی وجود دارد که در حال بازگشت به کشورشان هستند، اما از نظر فنی، این مرز به روی دیگر افراد بسته است.

«چاد ولف» وزیر موقت امنیت داخلی آمریکا نیز روز جمعه گفت: محدودیت‌های سفر به مکزیک و کانادا تا ۲۱ سپتامبر تمدید خواهد شد.

ولف با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: ما به همکاری با شرکای مکزیکی و کانادایی ادامه خواهیم داد تا گسترش و شیوع ویروس کرونا را کاهش دهیم. ما موافقت کرده‌ایم تا محدودیت‌های مربوط به سفر‌های غیرضروری در مرز‌ها و بنادر مشترک خود را تا ۲۱ سپتامبر تمدید کنیم.

سفر‌های غیرضروری بین سه کشور طی شش ماه اخیر به شدت کاهش داشته است. از ماه مارس تاکنون محدودیت‌های مربوط به سفر‌های غیرضروری بین سه کشور، بار‌ها تمدید شده است.

«بیل بلر» وزیر ایمنی عمومی کانادا نیز در این باره با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: ما به انجام اقدامات لازم برای حفظ ایمنی و امنیت جامعه خود ادامه خواهیم داد.

تمدید محدودیت برای سفر‌های غیرضروری بین سه کشور در حالی است که موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا به سرعت رو به افزایش است. آمار‌های دانشگاه جانز هاپکینز نشان می‌دهد آمریکا تاکنون بیش از ۵.۲ میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا را تایید کرده که بالاترین رقم در بین همه کشور‌های جهان است. مکزیک بیش از ۵۰۰ هزار مورد و کانادا نیز بیش از ۱۲۳ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا را گزارش داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار