مقام انتخاباتی آریزونا: ترامپ در تلاش برای ناکارآمد کردن سیستم پستی آمریکاست

مقام ارشد انتخاباتی ایالت آریزونای آمریکا رئیس‌جمهور این کشور را متهم کرد به دنبال ناکارآمد کردن سیستم خدمات پستی است تا مانع برگزاری انتخابات ماه نوامبر به شیوه پستی شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، کیت هابز، وزیر ایالت آریزونا و بالاترین مقام انتخاباتی این ایالت، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را متهم ساخت به منظور جلوگیری از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر به شیوه پستی سعی دارد خدمات پستی ملی را ناکارآمد کند.

هابز در این خصوص گفت: «تاخیر در توزیع برگه‌های رای خلاف است. از دادستان کل خواسته‌ام تا تغییرات اخیر را بررسی کند که آیا دولت ترامپ مرتکب جرم شده است یا خیر.»

او گفت: «کارکنان ما یک شعار دارند که نه برف، نه باران و نه گرما مانع کار ما نیست. اطمینان دارم که آن‌ها با تلاش بر تداخل سیاسی غلبه خواهند کرد و نامه‌ها از جمله نامه‌های انتخاباتی را به موقع توزیع خواهند کرد.»

هابز در نامه رسمی که به دادستان کل نوشته به بازسازی اخیر در سرویس‌های پستی کل آمریکا اشاره کرده است که سبب طولانی‌تر شدن دوره حمل و نقل می‌شود. او در نامه خود نوشت: «تأثیر این تغییرات، به صورت جداگانه یا با هم، باعث یک دوره حمل و نقل طولانی برای خدمات پستی می شود».

به گفته هابز از ابتدای ماه جاری تغییرات گسترده‌ای در مدیران پستی ایجاد شده است که برخی از آن‌ها یا جا به جا شده‌اند و یا آنکه تازه منصوب گشته‌اند.

با افزایش تنش‌ها در خصوص برگزاری انتخابات ریاست رجمهوری ماه نوامبر، کاهش ظرفیت خدمات پستی در آمریکا به شدت مورد توجه قرار گرفته است. از زمان شیوع ویروس کرونا، نمایندگان کنگره در همه سطوح برای رای‌گیری به شکل پستی پافشاری کرده‌اند.

ترامپ مخالف این شیوه رای گیری است و ادعا می‌کند احتمال وقوع تقلب در این شیوه زیاد است از این رو خواستار تعویق انتخابات شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار