افزایش خودسرانه کرایه‌ تاکسی‌ها

رانندگان تاکسی در تبریز با اقدامی خودسرانه علاوه بر افزایش قیمت کرایه‌ها در ابتدای سال جاری به بهانه ابلاغ قانون جدید شورای شهر، مجددا کرایه‌های خود را به صورت خودسرانه افزایش داده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،نرخ کرایه تاکسی‌های درون شهری تبریز در اوایل سال جاری به صورت نامحسوس و حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافت. این درحالی بود که مصوبه افزایش قیمت کرایه‌ها بیش از سه ماه بین شورای شهر تبریز و فرمانداری در حال رد و بدل شدن بود و رانندگان بدون تجوه به این مصوبه افزایش قیمت را اعمال کردند.

اختلافات بین مسافران و رانندگان پس از افزایش خودسرانه کرایه‌ها بالا گرفت و این درحالی بود که مسئولان امر، افزایش قیمت‌ها را غیر قانونی میدانستند. از طرفی رانندگان معتقد بودند پس از افزایش بهای بنزین، افزایش کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی یا همان اتوبوس ها، افزایش میزان حقوق کارگران و از همه مهمتر گرانی افسار گسیخته مایحتاج عمومی و در راس آن‌ها گرانی بیش از حد قطعات یدکی خودرو، این افزایش نرخ طبیعی و حق رانندگان است.

هرچند افزایش کرایه امری اجتناب ناپذیر بود، اما در همین فقره، برخی بی توجهی‌ها و طولانی شدن زمان ابلاغ، موجب شد تا برخی از رانندگان با سو استفاده از ناآگاهی مردم، کرایه‌ها را مطابق میل خود افزایش دهند.

ششم مردادماه سال جاری بالاخره، مصوبه افزایش نرخ کرایه تاکسی‌های درون شهری به تصویب فرمانداری تبریز رسید و سازمان تاکسیرانی تبریز این افزایش قیمت را اعلام کرد. اما در روز‌های اخیر و پس از ابلاغیه جدید، برخی از رانندگان تاکسی در اقدامی سودجویانه با استناد به ابلاغیه فرمانداری، مجددا نرخ کرایه‌های خود را بیش از ۳۰ درصد افزایش داده‌اند!

غلامرضا برزگر مدیر روابط عمومی سازمان تاکسیرانی تبریز با بیان اینکه افزایش ۳۱ درصدی نرخ کرایه مربوط به مصوبه شورای شهر تبریز است، اظهار داشت: این افزایش نسبت به نرخ‌های اسفند ۹۸ است و تاکسی‌ها موظفند تنها، افزایش ۳۱ درصدی را نسبت به آن زمان اعمال کنند.

او با بیان اینکه تاکسی‌ها در ابتدای سال جاری خودسرانه نرخ کرایه را افزایش داده اند تصریح کرد: هرگونه افزایش مجدد تخلف محسوب شده و با رانندگان خاطی برخورد خواهد شد.

او گفت: همشهریانی که نسبت به افزایش قیمت مجدد تاکسی‌ها شکایت داشته باشند میتوانند با سازمان تاکسیرانی تماس گرفته و کد تاکسی متخلف را اعلام کنند. این سازمان در مرحله اول با تذکر به راننده و در مراحل بعدی اقدام به توقیف خودرو خواهد کرد.

گفتنی است طی چند روز گذشته برخی از رانندگان تاکسی با استناد به ابلاغیه سازمان تاکسرانی عملا کرایه‌های خود را در مقایسه با ابتدای سال بیش از ۶۵ درصد افزایش داده اند که این موضوع موجب افزایش هزینه‌های خانوار شده است.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار