ادعای مقام اماراتی: ما با توافق با اسرائیل، برای فلسطینی ها زمان خریدیم

وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه مدعی شد کشورش در پی توافق با رژیم صهیونیستی، برای فلسطینی ها زمان خریده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آر تی، «انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه در سخنانی مدعی شد امضای توافقنامه عادی سازی روابط با اسرائیل در راستای نجات راه حل ایجاد دو دولت و نیز«خرید وقت» به منظور از سرگیری مذاکرات میان تل آویو و فلسطین بوده و اقدامی مناسب به شمار می رود.

قرقاش در مصاحبه با شبکه آمریکایی سی ان ان مدعی شد: در تماس هایمان با بسیاری از پایتخت کشورهای اروپایی و عربی، مسأله الحاق به منزله بمبی ساعتی بود که نگرانی همگان را برانگیخته بود. از این رو ما آن را از تابو دارآورده و زمان خریداری کردیم.

وزیر مشاور امارات در امور خارجه در ادامه افزود این وضع تا ابد ادامه نخواهد یافت. ضرورت دارد طرف فلسطینی از این فرصت برای ازسرگیری مذاکرات با تل آویو استفاده کند.

او مدعی شد: نمی گویم این مسأله تا ابد ادامه خواهد یافت؛ اما به ما زمان می دهد و خلاف این راه، سبب خواهد شد مسأله راه حل دو دولت به امری مرده بدل شود.

انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در ادامه ادعاهای خود تصریح کرد: عملیات عادی سازی روابط چیزی نیست که فردا و یا پس فردا اتفاق بیافتد. این توافق تاریخی فرصتی را برای ایجاد اعتماد واقعی با یک اقتصاد بزرگ عربی ایجاد کرد؛ با دولتی که هیچ مرزی با اسرائیل ندارد.

گفتنی است رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد امارات و رژیم صهیونیستی طی سه هفته آتی، توافقی مبنی بر عادی سازی روابط خود را در کاخ سفید به امضا خواهند رساند. این توافق در واقع علنی سازی روابطی است که پیش از این مخفیانه میان دو طرف در جریان بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
ای شیطونا خواستید الحاق کرانه ی باختری رو به اسراییل متوقف کنید که امارات رو به اسراییل ملحق کنید؟...
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۲۳:۲۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
از پشت خنجر می زنید و منت هم می گذارید؟
چقدر پستید.
آخرین اخبار