توافق تایوان برای خرید ۶۶ جنگنده اف-۱۶ از آمریکا

آمریکا طی توافقی متعهد شد ۶۶ جنگنده اف-۱۶ را در اختیار تایوان قرار دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، آمریکا در قراردادی جدید با تایوان، موافقت خود را برای فروش ۶۶ جنگنده F-۱۶ به این کشور اعلام کرد.

بر این اساس، شرکت لاکهید مارتین ساخت جت‌های F-۱۶ آمریکا را آغاز کرده است. ساخت این سری از جت‌های آمریکایی در سال ۲۰۱۹ آغاز شد و طبق گزارش‌ها فرآیند ساخت آن‌ها تا پایان سال ۲۰۲۶ به اتمام می‌رسد. به گفته مقامات آمریکایی، ۹۰ فروند جت به تایوان فروخته می‌شود.

طبق گفته هیل، تایوان اولین بار در سال ۱۹۹۲ جنگنده پیشرفته‌ از آمریکا خریداری کرد.

سال گذشته، وزارت خارجه چین ضمن تاکید بر حساسیت خود بر سر موضوع مناطق خودمختار در چین، از واشنگتن خواست تا فروش جنگنده‌ و تسلیحات نظامی به تایوان را متوقف کند. پکن همچنین تاکید کرد در صورت استمرار فروش تجهیزات نظامی به تایوان از سوی آمریکا، چین دست به اقدامات تلافی‌جویانه خواهد زد.

توافق بین آمریکا و تایوان در بحبوحه تنش‌های جاری بین واشنگتن و پکن به امضا رسید. شیوع ویروس کرونا و همچنین تصویب لایحه امنیت ملی در هنگ‌کنگ از جمله مهمترین موضوعاتی است که به تنش‌ها بین آمریکا و چین دامن زده است. در حالی که آمریکا، چین را به مخفی‌کاری در خصوص ویروس کرونا متهم می‌کند، پکن از واشنگتن خواسته تا درباره آزمایشگاه‌های بیولوژیک خود در منطقه توضیح دهد. چین همچنین از آمریکا خواسته تا از دخالت در امور داخلی این کشور اجتناب کرده و از تحریک اعتراضات در منطقه خودمختار هنگ‌کنگ اجتناب کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار