شناسایی انبار احتکار کود شیمیایی در مرودشت/دستگیری قاتل کمتر از ۱۶ ساعت در ممسنی

مهم‌ترین حوادث امروز ۲۵ مردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۲۵ مردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف بیش از ۱۳۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در فارس

فرمانده انتظامی فارس از کشف ۱۳۶ میلیارد و ۸۸۶ میلیون ریال انواع کالای قاچاق در استان فارس خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس درخصوص کشف کالای قاچاق اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی با همکاری سایر عوامل انتظامی ضمن اجرای طرح کالای قاچاق و ارز طی ۷۲ ساعت گذشته، ۵۶ دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل کالای قاچاق را در سطح محور‌های مواصلاتی استان فارس شناسایی و توقیف کردند.

او افزود: مأموران انتظامی در بازرسی از این خودرو‌ها مقادیر زیادی انواع کالای قاچاق شامل لوازم یدکی خودرو، سیگار، لوازم خانگی، انواع نوشیدنی ها، مواد خوراکی، انواع لباس و سایر موارد کشف و ۷۳ متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ارزش کالا‌های قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه، ۱۳۶ میلیارد و ۸۸۶ میلیون ریال برآورد شده است، ادامه داد: در این رابطه ۶۸ فقره پرونده تشکیل و به همراه متهمان تحویل مراجع قضائی شد.

سردار حبیبی تصریح کرد: مبارزه بی امان با کالای قاچاق یکی از اولویت‌های اصلی فرماندهی انتظامی استان فارس است.

شناسایی انبار احتکار کود شیمیایی در مرودشت

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از کشف انبار بزرگ احتکار کود شیمیایی به ارزش ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با اشاره به شناسایی انبار احتکار کود شیمیایی در مرودشت، اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی مرودشت با اقدامات فنی و تخصصی از انبار احتکار کود شیمیایی در یکی از کارخانجات مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از این انبار، ۲۴ هزار و ۸۸۶ کیسه کود شیمیایی بدون مدارک ورود و خروج و احتکاری کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش کود‌های احتکار شده، ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه انبار موصوف با دستور مقام قضائی پلمب شد، گفت: مالک شناسایی و احضار شده است.

کشف ۳۹۴ هزار نخ سیگار قاچاق در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف ۳۹۴ هزار نخ سیگار قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در شهرستان کازرون خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی کازرون با اشاره به کشف سیگار قاچاق در کازرون، اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان کازرون هنگام گشت زنی در محور کازرون - کوه چنار، به یک سواری پژو پارس مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران موفق شدند خودرو را توقیف کنند، گفت: در بازرسی از آن، ۳۹۴ هزار نخ سیگار قاچاق کشف شد.

سرهنگ زراعتیان با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش کالا‌های مکشوفه، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، ادامه داد: در این خصوص راننده دستگیر و تحویل مقام قضائی شد.

کشف ۹۲ کیلو تریاک در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۹۲ کیلو تریاک در شهرستان داراب خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب با اشاره به کشف تریاک در داراب، اظهار کرد: به منظور اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه قاطع با فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر، ماموران انتظامی این شهرستان با اشراف اطلاعاتی و کنترل دقیق محور‌های مواصلاتی، ۲ دستگاه سواری پژو ۴۰۵ و وانت پیکان حامل مواد مخدر را شناسایی و در عملیاتی ضربتی آن‌ها را متوقف کردند.

او افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن دو خودرو، ۹۲ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و ضبط کنند.

سرهنگ نوشاد با بیان اینکه در این رابطه ۳ قاچاقچی دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند، از عزم جدی پلیس این شهرستان در برخورد با سوداگران مرگ خبر داد و تصریح کرد: با تلاش شبانه روزی ماموران، سوداگران مرگ در امان نخواهند بود.

کشف زمین خواری ۷ میلیارد ریالی در خرامه

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه از رفع تصرف اراضی دولتی به ارزش ۷ میلیارد ریال در خرامه خبر داد.

سرهنگ زمان اله کریمی فرمانده انتظامی شهرستان خرامه با اشاره به رفع تصرف اراضی دولتی در خرامه، اظهار کرد: در پی شکایت اداره منابع طبیعی در خصوص تصرف اراضی ملی به متراژ ۲۵ هزار متر واقع در یکی از روستا‌های این شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: با ادامه یافتن تحقیقات پلیس، مشخص شد احدی از ساکنین آن محل از مدت‌ها قبل اقدام به تصرف اراضی ملی کرده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم احضار و تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: این اراضی رفع تصرف و در اختیار اداره منابع طبیعی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را ۷ میلیارد ریال برآورد کردند، اضافه کرد: حفظ بیت‌المال، اراضی ملی و منابع طبیعی از دست متجاوزان و سودجویان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

دستگیری قاتل کمتر از ۱۶ ساعت در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از دستگیری قاتل در کمتر از ۱۶ ساعت در شهرستان ممسنی خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی ممسنی با اشاره به دستگیری قاتل در ممسنی، اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره نزاع دسته جمعی منجر به قتل در یکی از خیابان‌های شهر ممسنی، بلافاصله ماموران انتظامی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: پس از اعزام ماموران به صحنه درگیری مشخص شد که چند نفر جوان و نوجوان به علت اختلاف از قبل با یکدیگر درگیر و منجر به چاقو خوردگی یک نفر و فوت او شده است.

سرهنگ قسام تصریح کرد: اقدامات فنی و تخصصی پلیس برای دستگیری قاتل و عوامل نزاع دسته جمعی که فراری شده بودند، آغاز شد و سرانجام در کمتر از ۱۶ ساعت با اشراف اطلاعاتی، ماموران، مخفیگاه متهمان را شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی ضربتی، ۹ نفر که قاتل هم جزو آن‌ها بود را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با بیان اینکه متهم در مقر انتظامی و در تحقیقات مقدماتی به ارتکاب قتل به علت درگیری و اختلافات قبلی اقرار کرد، اضافه کرد: قاتل به همراه همدستان خود به منظور سیر مراحل قانونی، تحویل مرجع قضائی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار