مدیر آموزش و پرورش بجنورد:

مدارس بجنورد آماده آغاز سال تحصیلی جدید هستند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد از آمادگی مدارس این شهرستان برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   محمد امیری مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد در جلسه شورای معاونین شهرستان بجنورد گفت: با اقداماتی که در چند ماه گذشته با تلاش کادر اداری و آموزشی صورت گرفته است مدارس شهرستان بجنورد آماده بازگشایی برای شروع سال تحصیلی جدید هستند.

او  درباره چگونگی آغاز سال تحصیلی جدید افزود: براساس شیوه نامه ابلاغیه وزارت آموزش و پرورش زمان آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ از ۱۵ شهرور ماه می‌باشد، اما نحوه بازگشایی مدارس و روند آموزش در مدارس براساس وضعیت شیوع ویروس کرونا متفاوت خواهد بود.


بیشتر بخوانید 


مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد با بیان اینکه نحوه آموزش با توجه به وضعیت سغید، زرد و قرمز از سوی وزارت آموزش و پرورش تعیین شده است گفت : در مناطقی که وضعیت سفید باشد فعالیت‌های آموزشی و تربیتی به شیوه حضوری آغاز شده و استمرار می‌یابد. با این حال، با توجه به سیاست «رویکرد یادگیری ترکیبی» استفاده از آموزش مجازی مورد توجه بوده و با بهره گیری از همه امکانات موجود، درصدی از آموزش‌ها متناسب با دوره تحصیلی به صورت «آموزش مجازی» ارائه خواهد شد.

امیری افزود : در وضعیت زرد با توجه به این که در این و ضعیت به دلیل اعمال سیاست فاصله گذاری اجتماعی، تداوم فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس به شیوه حضوری و با تمام ظرفیت مقدور نخواهد بود، مدرسه ناگزیر ا ست با تدابیری، چون تقلیل تراکم دانش آموزان در کلاس‌های درس و یا زوج و فرد کردن حضور دانش آموزان، جریان یادگیری را مدیریت کند. در این صورت متنا سب با شرایط حداقل ۵۰ درصد آموزش‌ها در بستر مجازی ارائه خواهد شد.

او افزود : در وضعیت قرمز حضور دانش آموزان در مدارس مقدور نخواهد بود و آموزش و پرورش به طور کامل از ظرفیت‌های «آموزش مجازی» برای ادامه آموزش و یادگیری بهره خواهد برد. در این نوع از آموزش الزم است مدر سه و معلم برنامه در سی را به صورت غیرحضوری و در بستر مجازی و یا با استفاده از فرصت هایی، چون مدرسه تلویزیونی، آموزش مجازی در بستر» شاد» و یا بسته‌های آموز شی و سایر ابزار‌های آموزش از راه دور برای مناطقی که د سترسی به اینترنت با کیفیت مقدور نیست، ارائه و مدیریت نماید.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد با بیان اینکه سلامت دانش آموزان برای آموزش و پرورش مهمترین اولویت است افزود : شیوه نامه بازگشایی به مدارس ارسال شده است که شروع به هنگام سال تحصیلی جدید و تداوم جریان تربیت و یادگیری، پوشش تحصیلی کلیه لازم التعلیمان (به خصوص مناطق کمتر برخوردار و لازم التوجه) جهت دسترسی به آموزش و یادگیری با کیفیت مناسب، حفظ امنیت و سلامت دانش آموزان و ایجاد آرامش در خانواده ها، وحدت مدیریت و ایجاد انسجام و انعطاف و هماهنگی لازم برای تغییر از یک وضعیت به وضعیت دیگر و تنوع بخشی به روش‌های آموزشی و تربیتی با تاکید بر آموزش مجازی از جمله اهدافی است که این شیوه نامه ابلاغی مورد توجه قرار داده است.

امیری با تاکید بر اینکه باید به دانش آموزان بیاموزیم که فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را در مسیر مدرسه، در زمان ورزش، زنگ تفریح و... رعایت کنند، اولین اقدام‌هایی که در مدارس برای بازگشایی صورت خواهد گرفت را رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌ی اجتماعی عنوان کرد و افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی که توسط وزارت بهداشت و درمان تدوین و ابلاغ می‌گردد در مدارس، الزامی است که از طریق بخشنامه یا پورتال وزارت اطلاع رسانی می‌شود که در این خصوص دوره‌های آموزشی برای عوامل اداری، آموزشی برگزار می‌شود.

او  همچنین با اشاره به تقارن آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۹ با چهلمین سالگرد دفاع مقدس تصریح کرد: امسال بزرگداشت دفاع مقدس از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است از این رو مدارس نیز برنامه‌هایی ویژه ایام را برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس اجرایی خواهند کرد.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.