بیشترین مأموریت امداد و نجات آبی در کدام استان‌ها بوده است؟

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر از انجام ۷۱ مأموریت امداد و نجات در محیط‌ های آبی کشور در مرداد ماه خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر گفت: در ۲۶ روز گذشته از مرداد ماه، ۷۱ ماموریت امداد و نجات، توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر به انجام رسیده که منجر به نجات ۱۵ غریق، انتقال پنج غریق به مراکز درمانی و درمان سرپایی ۱۴ نفر در محل حادثه شده است.

وی ادامه داد: بیشترین ماموریت امداد و نجات در محیط‌های آبی کشور به ترتیب در استان‌های مازندران با ۱۳ مورد (۱۸ درصد از کل ماموریت)، گیلان با ۱۰ مورد (۱۴ درصد از کل ماموریت) و بوشهر با ۶ مورد (۸.۴ درصد از کل ماموریت) انجام شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از کاهش ۵۳ درصدی ماموریت‌های امداد و نجات نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ در مرداد ماه ۱۳۹۹ در سطح کشور خبر داد و گفت: با توجه به رخداد سوانح مختلف ۲۱۶۲ مورد ماموریت امداد و نجات توسط نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر به انجام رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ با ۴۰۳۸ ماموریت شاهد کاهش ۵۳ درصدی ماموریت‌های امداد و نجات هستیم.

ولی پور توضیح داد: بیشترین ماموریت امداد و نجات طی این ماه در استان‌های مازندران با ۲۷۷ مورد (۱۲.۸۱ درصد از کل ماموریت‌های امداد و نجات)، اصفهان با ۱۷۵ مورد (۸ درصد از کل ماموریت‌های امداد و نجات) و گلستان با ۱۶۱ مورد (۷.۴۵ درصد از کل ماموریت‌های امداد و نجات) انجام شده است.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر با اعلام آخرین آمار کلی سلسله عملیات امداد و نجات در کشور در مرداد ماه گفت: ۲۱۶۲ ماموریت امداد و نجات طی مرداد ماه جاری در سراسر کشور برای امدادرسانی به ۷۴۶۷ نفر از افراد آسیب دیده ناشی از حوادث مختلف انجام شده که طی آن با استفاده از تکنیک‌های نجات فنی از سوی امدادگران و نجاتگران هلال احمر ۳۱۶ نفر مصدوم و افراد گرفتار در حوادث جوی، ترافیکی، ساحلی و کوهستان نجات یافته اند.

ولی پور اظهار داشت: از ابتدای مرداد تا روز ۲۶ مرداد ماه با تلاش نیرو‌های امدادی هلال احمر اسکان اضطراری به ۲۱۴ نفر آسیب دیده و در راه مانده و انتقال ۱۲۲۴ نفر مصدوم به صورت زمینی و هوایی به مراکز درمانی انجام شده است.

وی از مردم خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت‌های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث در سراسر کشور تماس بگیرند.

ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله‌های کمک‌های بشردوستانه به کشور‌های آسیب دیده و متاثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش‌های اصلی جمعیت هلال احمر وظیفه دارد با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار