رحمانی فضلی خبر داد؛

بررسی نحوه حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در وزارت کشور

وزیر کشور گفت: ما در وزارت کشور به دنبال بررسی راه‌های مختلف برای حمایت از واحد‌های تولیدی هستیم که به خاطر کرونا آسیب دیده اند.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی پس از جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در جمع خبرنگاران گفت: موضوعات مختلفی امروز بررسی شد. یکی از آن‌ها بحث حمایت از واحد‌های تولیدی است که به خاطر کرونا آسیب دیده اند، گزارش‌های خوبی در این خصوص اعلام شد. قرار شد ابعاد مختلف این موضوع به صورت کارشناسی بررسی شود و آن را به رئیس جمهور اعلام کنیم تا با دستور ایشان حمایت‌های لازم سریع‌تر صورت گیرد.

وی ادامه داد: موضوع بعدی که مورد بررسی قرار گرفت بورس بود. بازار سرمایه با توجه به استقبالی که مردم داشتند گام‌های بلندی را در جهت جذب و هدایت نقدینگی داشته است. همه‌ بورس‌ها در مقاطعی دچار نوسانات می‌شوند که این نوسانات با پیشبینی‌های لازم و کارشناسانه جبران شود. گزارشی که امروز از بورس داشتیم بسیار موثر بود.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه لازم است یک هماهنگی رسانه‌ای انجام شود تا رسانه‌ها به صورت دقیق و کارشناسانه به مسئله بورس بپردازند، اظهار کرد: اگر این هماهنگی انجام شود از تهییج افکار عمومی پرهیز می‌شود. چون خط رسانه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی خارج از کشور در این چند روز تحریک و تشویق به فروش در بورس بوده است. با توجه به گزارش‌هایی که در دولت و در وزارت کشور اعلام شد، پیش بینی می‌کنیم این موضوع به دقت و به خوبی مدیریت شود.

وزیر کشور ادامه داد: واقعا پیش بینی‌های های ما با توجه به گزارشاتی که در دولت و اینجا داده این بوده که این قضیه به خوبی مدیریت می‌شود.

رحمانی فضلی درباره مشکلات حوزه دارو تصریح کرد: امروز وزارت بهداشت توضیح داد که الحمدلله با هماهنگی که با بانک مرکزی در حوزه تامین منابع دارو هستند مشکلی نخواهند داشت و به ما قول دادند بازار در حد تامین مایحتاج فراهم است و تا آخر سال نیز فراهم خواهد شد.

وی افزود: نگاه جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی این است که با افکار عمومی، همراه با افکار عمومی و ارتباطاتی که با مسئولین خواهیم داشت، شرایط را به گونه‌ای هدایت کنیم که همه فعالیت‌های در بستر طبیعی و کارشناسی خودش دنبال شود و به مردم هم اطلاع رسانی دقیق کنیم.

وزیر کشور درباره فروش نفت سلف و انتقاداتی که این روز‌ها در این باره می‌شود، گفت: هفته قبل دو پروژه درباره فروش نفت بود، یکی طرح فروش نفت مدت‌دار بود به میزان ۲۰۰ میلیون بشکه که کلیات آن در جلسه سران قوا تصویب شد و مقرر آیین نامه‌های اجرایی هم دقت لازم شود تا هر وقت آماده شد، ارائه شود. یک بحث دیگر موضوع فروش سلف نفت بود که وزارت نفت مجوز قانونی آن را در بودجه دارد، ولی چون به تاخیر افتاد و قبل از اینکه تایید نهایی بشود، اعلام شد و این توقع در مردم بود که امروز اعلام شد که حتما در طرح‌های بزرگ این‌چنینی پیوست تبلیغاتی برای اقناع‌سازی مردم تهیه شود تا مردم دچار بی‌ثباتی و ضعف تصمیم‌گیری در روابط اقتصادی خود نشوند.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه دشمنان ما در رسانه‌های به بی‌ثباتی دامن می‌زنند، بیان کرد: امیدواریم همه مسائل با اطلاع رسانی درست بتوانیم شرایط کنونی اقتصادی را در افکار عمومی به نحو احسن مدیریت کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار