معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به بار ترافیکی روزانه بیش از ۱۲۵ هزار خودرو در اتوبان شهید کسایی تبریز، گفت: تردد این حجم از خودرو در این مسیر وحشت‌آفرین است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،جواد رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی  در جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان، در این خصوص افزود: با توجه به تصادفات متعدد در این اتوبان، انتظار داریم با همکاری نهاد‌هایی همچون شهرداری تبریز، یک بار برای همیشه، تصمیم مناسبی برای کاهش تصادفات این مسیر اتخاذ کنیم.

او ادامه داد: فرهنگ سازی و آموزش را اصلی‌ترین عوامل کاهش سوانح جاده‌ای برشمرد و بر افزایش توجه به این موضوع از سوی دستگاه‌های مسئول و رسانه‌ها شد.

او با اشاره به عوامل اصلی تصادفات و سوانح رانندگی، اظهار داشت: رفتار‌های منجر به سوانح رانندگی باید به صورت تخصصی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و تصمیمات مناسب و عملیاتی در این زمینه اتخاذ شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نسبت به افزایش تصادفات درون شهری، ابراز نگرانی کرد و گفت: عوامل این موضوع نیز باید شناسایی شده و موضوعاتی همچون مدیریت شهرسازی و معماری، نوع تراکم جمعیت و افزایش سفر‌های درون شهری را با نگرش علمی‌تر و دقیق‌تری مورد ارزیابی قرار دهیم.

رحمتی همچنین با انتقاد از حضور خطرناک و بی احتیاط خودرو‌های میوه فروشی در حاشیه برخی محور‌های مواصلاتی استان، گفت: توقف‌های بدون دلیل و کسب و کار‌های کنار جاده‌ها، میزان ایمنی در این محور‌های مواصلاتی را کاهش داده و باعث افزایش احتمال خطر در این مسیر‌ها می‌شود.

او در ادامه بر یکپارچه کردن ورودی به خیابان‌های اصلی تاکید کرد و گفت: این موضوع در محور تبریز- آذرشهر و تبریز-صوفیان بیش از پیش احساس می‌شود که با نصب گاردریل و نیوجرسی می‌توان میزان تصادفات جاده‌ای را به کم‌ترین میزان ممکن کاهش داد.

اورجعلی علیزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز در این جلسه با اشاره به این‌که تردد‌های درون شهری و برون شهری در اتوبان شهید کسایی تبریز اشباع شده است، اظهار کرد: در این اتوبان روزانه ۱۲۵ هزار تردد وجود دارد.

او افزود: آزادراه تبریز-سهند شش خطه و اتوبان شهید کسایی پنج خطه است که باید افزایش بار ترافیکی کسایی در آینده بر اساس ظرفیت آن تعریف شود تا دچار چالش نشویم.

در این جلسه در مورد محل خروجی شهرک صنعتی شهید مدنی به آزادراه تبریز-سهند، آخرین وضعیت تصادفات جاده‌ای و نحوه استفاده بهره‌برداران معادن از جاده‌ها و تامین سهم معادن در توسعه زیرساخت نقاط بهره‌برداری بررسی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار