نگرانی سازمان جهانی بهداشت از افزایش شیوع کرونا در غرب اقیانوس آرام

"تاکشی کسایی" مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در غرب اقیانوس آرام نسبت به شیوع ویروس کرونا در این منطقه هشدار داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ویروس کرونا از اواخر سال گذشته با سرعت عجیبی در جهان شیوع پیدا کرد و تاکنون شمار زیادی از مردم دنیا به این ویروس مبتلا شده و صد‌ها هزار تن نیز جان خود را از دست داده‌اند.

در حال حاضر دانشمندان زیادی در تلاشند تا واکسن ضد کرونا را کشف و در اختیار مردم قرار دهند و این تلاش‌ها همچنان ادامه دارد. برخی از کشور‌ها از جمله روسیه و انگلیس مدعی شدند که واکسن مورد نظر را کشف کرده‌اند، اما سازمان جهانی بهداشت هنوز تایید نهایی برای این موارد را ارائه نداده است؛ از این رو به توصیه این سازمان در حال حاضر تنها راه پیشگیری و مقابله با ویروس کووید ۱۹ رعایت اصول بهداشتی است؛ اما با این وجود روند شیوع بیماری در برخی کشور‌ها سیر صعودی یافته و آمار مبتلایان و جانباختگان رو به افزایش است.

در همین رابطه سازمان جهانی بهداشت در خصوص شیوع ویروس کرونا در کشور‌های غرب اقیانوس آرام با جمعیتی بالغ بر ۱.۹ میلیارد نفر که وارد مرحله جدیدی از همه گیری ویروس کرونا شده‌اند، هشدار داد و از دولت‌های منطقه خواست همچنان برای حفظ سلامت جامعه شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

دکتر "تاکشی کسایی" مدیر منطقه‌ای WHO در غرب اقیانوس آرام گفت: این مرحله‌ای است که دولت‌ها باید با افزایش محدودیت‌ها و با روشی پایدار با این ویروس مقابله کنند.

او گفت: دولت‌ها باید در مورد پاندمی، پاسخ‌های هدفمندی داشته و سیستم مراقبت‌های بهداشتی و عادات سالم و جدید را ارتقاء دهند. رویکرد‌هایی اینچنینی می‌تواند تاثیرات خوبی داشته و اختلالات اجتماعی و تأثیر بر اقتصاد را به حداقل برساند.

WHO همچنین هشدار داد که در کشور‌های منطقه از جمله استرالیا، فیلیپین و ژاپن تعداد افراد مبتلای به ویروس کرونا زیر ۴۰ سال در حال افزایش است. نکته قابل توجه و البته نگران کننده این است که مبتلایان بدون علامت زیادی وجود دارند که از بیماری خود آگاه نیستند بنابراین ناخواسته سبب انتقال ویروس به دیگران و تداوم چرخه انتقال در جامعه می‌شوند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار