وزیر راه و شهرسازی:

دو میلیون و ۷۰۰ هزار خانه خالی شناسایی شد

اسلامی از شناسایی دو میلیون و ۷۰۰ هزار خانه خالی خبر داد و گفت: فهرست نهایی خانه‌ها تا ۱۵ روز دیگر به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز به کار سامانه املاک و اسکان کشور با بیان اینکه مالیات ستانی از خانه‌های خالی نه تنها از تکالیف قانون بلکه یکی از ضرورت‌های برنامه‌ریزی در کشور است گفت: باید بر اساس اطلاعات واقعی حرکت کنیم و بتوانیم از تهاجم سرمایه به مسکن و تولید ثروت‌های بالا و حسب سرمایه در این بازار جلوگیری کنیم.

او با بیان اینکه از سه سال قبل از ورود من به وزارت راه و شهرسازی با اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی مواجه بوده ایم افزود: از بهمن سال گذشته توانستیم از سامانه اسکان و املاک رونمایی کنیم و بتوانیم از این طریق مطالبات سنگین مردمی برای مالیات ستانی از خانه‌های خالی را پاسخ دهیم.


بیشتر بخوانید


اسلامی اظهار کرد: ۱۶۵ دستگاه در اجرای مالیات بر خانه‌های خالی و ارائه اطلاعات نقش ایفا می‌کنند و در بهمن سال گذشته که این سامانه رونمایی شد با این مشکل مواجه شدیم که برخی از دستگاه‌ها امکان ارائه اطلاعات بدون اذن دولت را نداشتند و از آن زمان نسبت به دریافت مجوز برای ارائه اطلاعات اقدام کرده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: این سامانه، بانک اطلاعاتی قابل استنادی است که تمام اطلاعات واحد‌های مسکونی و شناسایی آن‌ها در این سامانه آمده است.

اسلامی از شناسایی دو میلیون و ۷۰۰ هزار خانه خالی در کشور خبر داد و گفت: فهرست نهایی خانه‌ها تا ۱۵ روز دیگر به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌شود و همان طور که وعده داده بودیم در تابستان امسال این قانون به مرحله اجرایی خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی در پایان تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این است که تمام افراد دارای خانه‌های خالی و پروژه‌های نیمه تمام می‌توانند وارد پروژه مسکن ملی شوند و به ازای آن به این افراد زمین شهری مرغوب ارائه خواهیم کرد که در این صورت تامین مالی و جریان ساخت و ساز مسکن مستمر و مداوم خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۷ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
خیلیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۵ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور خبر داد
احتمال ارائه طرح واگذاری زمین 200 متری به بیش از 10 میلیون نفر
آخرین اخبار