تاثیرات مهم 5G در سیستم آموزشی؛ اینترنت نسل پنجم بازی را عوض می‌کند!

با توسعه فناوری 5G و عرضه جهانی آن، انتظار می‌رود که در سال‌های پیش رو سیستم آموزشی با تحولات بسیاری مواجه شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با شیوع ویروس کرونا و گسترش این بیماری در جهان بسیاری از مناطق در حالت قرنطینه اجباری قرار گرفتند و همین امر باعث شد نحوه تحصیل افراد بیش از همیشه تحت تاثیر قرار گیرد. تجربه تحصیل آنلاین در کنار تازگی و جذابیت، دردسرهایی نیز برای کاربران سراسر دنیا داشت.

افراد به دلیل وجود مشکلات در سرعت و کیفیت اینترنت قادر نبودند تا تجربه مفیدی از کلاس‌های برگزار شده داشته باشند. با این حال می‌توان امیدوار بود که با گذر زمان و جا افتادن فناوری 5G در مناطق مختلف مشکلات این چنینی نیز حذف شوند و دانشجویان بتوانند دروس خود را به نحو بهتری یاد گیرد.

معلمان و اساتید همواره تلاش کرده‌اند تا راه‌هایی را برای آموزش بهتر دروس به دانشجویان و دانش‌آموزان فراهم پیدا کنند. با ورود فناوری 5G به جهان امروزی، به نظر می‌آید که این دسته از افراد سرانجام قادر خواهند بود که به هدف دیرینه خود برسند.

فناوری نسل پنجم اینترنت همراه به معلمان این امکان را می‌دهد که اتصال بهتری به فضای مجازی داشته باشند و موضوعات پیچیده‌تری را تحلیل کنند. از آن جایی که سرعت اینترنت پیش از 5G امکان بارگذاری صحیح ویدئوها را نمی‌داد، پخش مستندهای آموزشی به صورت آنلاین در کلاس‌ها فرآیندی غیر قابل اجرا بود و حتی در صورت تلاش معلمان زمان زیادی را مصرف می‌کرد. حالا نسل جدید اینترنت قرار است سیستم آموزشی را تغییر دهد. بر اساس نظرسنجی صورت گرفته در سال ۲۰۱۸ توسط سازمان پیرسون، ۵۹ درصد افراد معتقدند توسعه فناوری می‌تواند به یادگیری سریع‌تر و بهتر دانش‌آموزان و دانشجویان کمک قابل توجه‌ای کند.

فناوری 5G

با سرعت چند برابری 5G نسبت به اینترنت نسل چهارم معلمان و اساتید می‌توانند به راحتی محیط تحصیلی مناسب و مد نظر خود را فراهم کرده و کلاس‌های پربارتری را برگزار کنند. فناوری 5G می‌تواند تمامی فعالیت‌های 4G LTE را با کیفیت، سرعت و قدرت بهتری انجام دهد. اینترنت نسل پنجم همچنین قادر است اینترنت اشیاء، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را به کلاس‌های آموزشی بیاورد تا دانشجویان و دانش‌آموزان درک بهتری از مطالب کسب کنند.

گفتنی است؛ فناوری 5G قابلیت‌ها و ویژگی‌های بسیاری برای سرویس‌های مختلف مانند درمانی، خدمات شهری، رسانه و تولیدات کارخانه‌ای فراهم خواهد ساخت و محدود به بخش تحصیلات نمی‌شود؛ اما با توجه به دغدغه محصلان در دوران شیوع کرونا و مشکلات این افراد با اینترنت، تصمیم گرفته شد تا بخشی از تاثیرات اینترنت نسل پنج به اشخاص نشان داده شود تا امیدواری آن‌ها نسبت به این موضوع افزایش یابد.


بیشتر بخوانید


درس‌های جامع با جزئیات کامل توسط AR و VR

استفاده از فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به پهنای باند قوی و گسترده نیاز دارد تا افراد بتوانند بدون بروز مشکلات مختلف محتوای خود را در دسترس کاربران قرار دهند. همان‌طور که مشخص است فناوری 4G قادر به ارائه سرعت کافی برای استفاده از فناوری‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی به صورت زنده نیست.

اما با ورود اینترنت نسل پنجم به بازار جهانی چنین فناوری‌هایی به یک امر روزمره و عادی تبدیل خواهند شد. محصلان می‌توانند به راحتی ساختار بدن موجودات مختلف را در قالبی سه بعدی مشاهده کنند و یا با استفاده از واقعیت افزوده رابط کاربری بهتری را با سیستم آموزشی خود تجربه کنند.

تاثیر اینترنت 5G بر روی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی


بیشتر بخوانید


کلاس‌های هوشمند با استفاده از اینترنت اشیاء

تنظیم دستگاه‌های مختلف و وارد شدن به سیستم رایانه برای دانشجویان و دانش‌آموزان به صورت جداگانه امری زمان‌گیر و سخت است که می‌تواند زمان زیادی از کلاس را به خود اختصاص دهد. با فراهم شدن فناوری اینترنت نسل پنجم، حالا معلمان و اساتید می‌توانند به راحتی  وارد شبکه سیستم آموزشی شوند و این فرآیند را با شکلی مشابه برای دانشجویان فراهم سازند.

با استفاده از اینترنت اشیاء بسیاری از فعالیت‌های سیستمی به صورت هوشمند صورت می‌گیرند و دانش‌آموزان نیز می‌توانند نظرات خود را به صورت دیجیتالی ارائه دهند. پهنای باند قدرتمند فناوری 5G می‌تواند سیستم اتصال قوی به وجود آورد و با چنین قابلیتی اساتید دیگر نگرانی قطعی در زمان آموزش خود نخواهند داشت.

سیستم آموزشی با اینترنت 5G


بیشتر بخوانید


دانلود ویدئوها در چند ثانیه

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، کلاس‌هایی که در آن‌ها از مستند و ویدئو برای آموزش استفاده شده، بازخورد بسیار بهتری نسبت به کلاس‌های تئوری دارند و در نهایت محصلان حاضر در این کلاس‌ها درک بهتری از مفاهیم خواهند داشت. از طرف دیگر می‌توان گفت دانش‌آموزان و دیگر محصلان تمایل بسیاری به تماشای ویدئوی آموزشی در کلاس‌های خود دارند.

با تمامی این اوصاف فراهم کردن ویدئوهای مختلف تا به امروز برای اساتید و معلمان امری دشوار به حساب می‌آمد چرا که دانلود آن زمان زیادی را صرف خود می‌کرد. با ورود فناوری نسل پنجم کاربران می‌توانند ویدئوها را در عرض چند ثانیه دریافت کنند و یا حتی آن‌ها را به صورت زنده اجرا کنند. این امر می‌تواند در رشد تحصیلی افراد تاثیر قابل توجه‌ای نشان دهد.

دانلود ویدئو با اینترنت نسل پنجم


بیشتر بخوانید


فراهم‌سازی سیستم آموزشی بهتر برای افراد با نیازهای خاص

کودکانی که از بیماری‌های خاص رنج می‌برند معمولا به دستیارهای همیشگی نیاز دارند تا همواره نظارت لازم را بر روی آن‌ها وجود داشته باشند. در دنیای امروزی ربات‌هایی وجود دارند که می‌توانند در حل مسائل مختلف به افراد کمک کنند اما با محدودیت‌های پیش از 5G استفاده از آن‌ها پیشنهاد نمی‌شد. اکنون با عرضه جهانی فناوری 5G می‌توان انتظار داشت که این ربات‌ها کاربری بهتری را از خود نشان دهند و کمک‌رسانی جامع‌تری را به افراد با بیماری‌های خاص داشته باشند.

کمک 5G به بیماران خاص


سیستم تحصیلی انعطاف‌پذیر

سیستم تحصیلی ایده‌آل برای هر دانشجو و دانش‌آموز متفاوت است و این افراد حالا پس از زمان مدرسه و دانشگاه می‌توانند به سرعت به تمامی محتوای تدریس شده در کلاس خود دسترسی پیدا کنند و هر گونه که تمایل دارند از آن‌ها استفاده کنند. فناوری 5G سرعت دسترسی به محتوای تحصیلی را تا حد بسیار بالایی افزایش داده و به این صورت افراد می‌‎توانند در هر جایی از آن‌ها استفاده کنند و دوران تحصیلی جذابی داشته باشند.

گزارش از امین وصالی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
من فقط نگران بمب اتم هستم چون میگن درد داره میگن قیامت میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
اینم بمب اتمی هست. تنها فرقش آینه که از گرونی و گشنگی زیاد میمیریم
Iran (Islamic Republic of)
Bm1
۱۴:۱۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
ما هنوز اینترنت 3g هستیم ،به اسم 4g ،
اگر نت 5g بیاد .یعنی تازه شدیم 4g
اگر بیاد!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
ما در سرعت 3G و 4G کلی عقب هستیم پس وای به حال 5G
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
سلام، این طرح یعنی وابسته کردن کشور به تکنولوژی هایی ما تا صد سال دیگه هم بهش نمیرسیم و تا ابد وابسته خارج خواهیم موند. این طرح وقتی خوبه که خودمون تجهیزات تولید کنیم نه پول بدیم بخریم.موجب افزایش فاصله طبقاتی میشه. مدارس غیر انتفاعی هوشمند و ...
Iran (Islamic Republic of)
دهاتی
۱۳:۲۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
یک کلام
Iran (Islamic Republic of)
جمال
۱۴:۰۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
بسیار خوبه ولی تولید اینا فعلا میسر نیست ولی تا فرصت هست باید خودمون رو بیشتر مجهز کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
شما لطفا نظر نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
پس شما غیر پراید و لگنای داخلی سوار چیز دیگه ای نباید بشی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
تازه می خوان واکسن کرونا هم بخرند.
Iran (Islamic Republic of)
جمال
۲۰:۴۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
باید واقع بین و بدون تعصب بود برای منافع کشور نباید از هیچ تلاشی ممانعت کرد . اگر به اینی که شما میگید باشه ما یه ماشین حسابم نمیتونیم بسازیم یه تراشه 40 یا 50 سال پیش هم نمیتونیم بسازیم!
اگرم میگید فاصله طبقاتی با واقعی تر شدن حقوق ها و حفظ ارزش پول ملی کمتر میشه
فعلا باید از فرصت استفاده کرد وگرنه شاید پس فردا با تحریم های جدید همینم نتونیم بدست بیاریم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۰:۵۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
من مجردم.
خوش به حال نوه ونتیجه هام.
چه لذتی میبرن از این تکنولوژیها اون موقع تو ایران
Iran (Islamic Republic of)
Erfan
۰۹:۰۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
تاتو ایران بیاد صد سال طول می کشه تازه اون موقع شاید دلار۱میلیون تومان هم باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
ما به همین سرعت هم راضیم بهدشرطی که وصل باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
آخه چرا از خطرات اشعه پر شدت آن بر مغز نمی گویید؟
کرونا و آلودگی هوا و.... کم بود؟
Germany
حامد
۱۱:۵۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
اشعه چیه ؟ موج و فرکانس منظور شماست؟
خطر؟ از اینی که هست کم خطر تره.