در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

حق شناس: اعضای شورای شهر تهران خواستار حضورم در ریاست شورا شده‌اند/ شهردار باید فردی جنگنده باشد

عضو شورای شهر تهران گفت: اعضای کمیسیون فرهنگی خواستار حضور من در ریاست شورا برای سال آخر شده اند.

محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به در پیش بودن انتخابات سال چهارم هیأت رئیسه شورای شهر تهران گفت: ۴ نفر از ۵ نفر عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از من خواستند که برای ریاست شورای شهر تهران اعلام آمادگی کنم.

وی با بیان اینکه منتظر هستیم تا نظرات سایر اعضای شورای شهر را هم ارزیابی کنیم، افزود: من برای این کار دارای برنامه هستم و نسبت به وضعیت فعلی مدیریت شهری هم انتقاد دارم.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه روند اداره شهر خوب نیست، گفت: مدیریت شهری فقط معطوف به شهرداری نیست.

حق شناس با اشاره به اینکه در برخی از موارد انتقاد خود را به هیأت رئیسه اعلام کرده ام، تصریح کرد: البته هیأت رئیسه زحمات خود را کشیدند و آقای هاشمی نشان داد که در اداره جلسات از متانت و صبوری خوبی برخوردار است.

وی با بیان اینکه ما در خصوص منابع مالی کم کاری کرده ایم، افزود: شهرداری به قواعد نظارتی تن نمی‌دهد و یک جا‌هایی احساس می‌کند، نظارت‌ها با رویکرد‌های سلیقه‌ای هماهنگ نیست و اگر این رویکرد شهرداری ادامه یابد به اداره شهر آسیب می‌زند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با روی کار آمدن شما اولویت‌های مدیریت شهری از حمل و نقل به فرهنگ چرخش می‌کند؟ گفت: توسعه شهر باید متوازن باشد و امروز یکی از خواسته‌های مردم توسعه حمل و نقل عمومی است، اما نباید شاهد بی توجهی کنونی به حوزه فرهنگ باشیم.

حق شناس با تأکید بر ضرورت توجه به حوزه حمل و نقل عمومی تصریح کرد: اگر حوزه حمل و نقل عمومی توسعه یابد، به حفظ محیط زیست هم کمک می‌کند.

وی با اظهار تأسف از وجود صد‌ها کودک کار و زباله گرد در سطح شهر تهران گفت: باید به مسائل اجتماعی در تراز حوزه حمل و نقل توجه شود.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه شهرداری باید حق تهران در حوزه حمل و نقل را از دولت بگیرد، تصریح کرد: دولت برای تأمین اتوبوس‌ها کار خود را انجام نداده است و ما هم صدای اعتراض شهردار به دولت را نشنیده ایم.

حق شناس با بیان اینکه شهردار باید فردی جنگنده باشد که بتواند از حقوق مردم و شهر دفاع کند، گفت: شهردار باید بتواند اگر جایی لازم شد با دولت سرشاخ شود، در حالی که ما این ویژگی را در شهردار تهران نمی‌بینیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بهتر نبود برای رسیدن به چنین فردی آقای قالیباف شهردار می‌ماند، افزود: ما منتقد رویکرد آقای قالیباف هستیم، روحیه جنگنده او قابل تحسین است، اما حقوق شهر را هم نباید فروخت. اینکه بخواهیم برای خدمت به شهر بخشی از شهر را بفروشیم پذیرفتنی نیست.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری ۲۰ هزار میلیارد تومان از دولت مطالبه مالی دارد که هنوز پرداخت نشده است، تصریح کرد: ۱۰ میلیون تهرانی بخشی از مردم ایران هستند و مترو بخشی از نیاز‌های آن‌ها است که اگر کمک شود، ۱۵ درصد جمعیت را پوشش می‌دهد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار