اردوغان: ترکیه تسلیم دزدان دریایی در شرق مدیترانه نمی‌شود

رئیس جمهور ترکیه طی اظهاراتی در روز چهارشنبه برای همسایگان غربی این کشور خط‌ و نشان کشید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی اظهاراتی در روز چهارشنبه برای همسایگان غربی این کشور خط‌ و نشان کشید و گفت که آنکارا هرگز تسلیم دزدان دریایی در شرق مدیترانه نمی‌شود.

اردوغان این را هم گفت که کشورش همچنان به عملیات اکتشاف منابع انرژی در آب‌های مورد مناقشه در دریای مدیترانه ادامه خواهد داد. 

تنش‌های اخیر میان ترکیه و یونان در حالی وارد مرحله جدیدی شده که آنکارا اخیرا اقدام به ارسال یک کشتی تحقیقاتی به جزیره کاستلوریزو در یونان کرده است. همراهی کشتی‌های نظامی با تیم تحقیقاتی ارسالی مورد انتقاد شدید یونان قرار گرفت و آتن مراتب نگرانی خود را به اتحادیه اروپا گزارش کرد.

در حالی که مقامات اتحادیه اروپا از ترکیه خواسته‌اند تا «فورا» عملیات اکتشاف را متوقف کند، اما اردوغان قاطعانه خطاب به بروکسل اعلام کرده که فعالیت آنکارا در این منطقه ادامه خواهد داشت.

او تاکید کرد: «در این موضوع، کاملا حق با ماست. اگر به دزدان دریایی تسلیم شویم، قادر نخواهیم بود به چهره‌های نسل‌های آینده نگاه کنیم».

اردوغان در ادامه گفت: «ما نمی‌توانیم کشوری را که قادر به دفاع از خود نیست و سرافکنده شده را به فرزندانمان واگذار کنیم».

اتحادیه اروپا طی لحن هشدارآمیزی از ترکیه خواسته تا تحرکات خود در شرق دریای مدیترانه برای اکتشاف و نهایتا استخراج نفت را متوقف کند. یونان هم از بروکسل خواسته تا در راستای حمایت از آتن، اقدام به تحریم آنکارا کند. یونان مدعی است که فعالیت‌های ترکیه در محدوده‌ای است که جز ناحیه تجاری و اقتصادی یونان به حساب می‌آید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار