اینستاگرام کاربران را در برنامه خود زندانی می‌کند

اینستاگرام سعی دارد با عرضه قابلیت پست‌های پیشنهادی زمان، استفاده کاربران از برنامه خود را افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اینستاگرام در حال توسعه بخش Feed یا همان صفحه اصلی خود است و امروز ویژگی جدید خود با عنوان پست‌های پیشنهادی را معرفی کرد. پست‌های پیشنهادی محتوایی هستند که از حساب‌های کاربری دنبال نشده توسط کاربر، برای وی نمایش داده می‌شوند. زمانی که کاربر تمامی تصاویر و ویدئو‌های ارسال شده از فهرست کاربران دنبال شده را مشاهده کرد پست‌های پیشنهادی به نمایش درمی‌آیند تا تمایل کاربر به ادامه فعالیت در اینستاگرام را افزایش دهند.

تا پیش از عرضه این قابلیت کاربران تنها با دنبال کردن افرادی که تمایل داشتند، محتوای ارائه شده در صفحه اصلی را کنترل می‌کردند. از چند سال پیش تا به امروز، پلتفرم اینستاگرام به کاربران پیامی را نشان می‌داد که آن‌ها بدانند تمامی پست‌های موجود در صفحه اصلی را مشاهده کرده‌اند. اکنون با عرضه قابلیت پست‌های پیشنهادی، افراد می‌توانند به چرخیدن در فضای اینستاگرام ادامه دهند و محتوای بیشتری را مشاهده کنند.

پست‌های پیشنهادی اینستاگرام


بیشتر بخوانید


محتوای تشکیل دهنده پست‌های پیشنهادی چیست؟

بر اساس اطلاعات منتشر شده، پست‌های پیشنهادی که در صفحه اصلی نمایان می‌شوند با محتوایی که در بخش Explore قرار دارند متفاوت خواهد بود. پست‌های پیشنهادی کاملا به محتوایی که فرد دنبال کرده مربوط هستند در حالی که در بخش Explore تنها محتوایی قرار می‌گیرد که شباهت‌هایی جزئی به فهرست دنبال شوندگان کاربر دارد. برای مثال اگر کاربری تصاویری از فضا و ستاره‌ها را لایک کند، در پست‌های پیشنهادی تصویری از فضا توسط کاربری دیگر به نمایش گذاشته می‌شود، در حالی که در بخش Explore همان کاربر ممکن است با پست‌هایی با محتوای فیزیک کوانتوم و مسائل جامع‌تر مواجه شود.

بخش پست‌های پیشنهادی شامل تبلیغات نیز خواهند شد و تنها عکس و ویدئوی کاربران به نمایش گذاشته خواهد شد. این یعنی ویدئو‌های بخش IGTV و Reels در بین پست‌های پیشنهادی وجود نخواهند داشت. با توجه به آن که اینستاگرام دو سال پیش قابلیت مدیریت زمان استفاده از برنامه را در اختیار کاربران قرار داد، به نظر می‌رسد که قابلیت جدید ویژگی گذشته را کاملا از بین می‌برد و تاثیر آن را باطل می‌کند. از طرفی نیز اینستاگرام قصد دارد تا رقابت خود با تیک تاک را جدی‌تر از همیشه کند و کاربران را در برنامه خود نگه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میم ص
۱۸:۵۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
مرگ بر اینستاگرام