درآمد ماهانه بیش از یک میلیون تومانی نیروگاه‌های خورشیدی خانگی

مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی، از محل تولید برق نیروگاه‌های خورشیدی خانگی، ماهانه بین یک میلیون و ۱۰۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان درآمد دارند.

سلم آبادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی در گفت گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: وجود ۳۲۰ روز آفتابی در سال، فرصتی طلایی برای تامین برق خورشیدی در استان است که سالانه از هر نیروگاه خانگی ۵ کیلو واتی می‌توان بین ۹ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ کیلو وات برق تولید کرد.

سلم آبادی با بیان اینکه در طول سه سال گذشته ۲۰۰ نیروگاه خورشیدی خانگی به مددجویان کمیته امداد واگذارشده است افزود: میزان برق تولیدی این نیروگاه‌ها حتی از استان‌های فارس و کرمان بیشتر بوده که نشان دهنده کیفیت قطعات و میزان تابش خورشید در خراسان جنوبی است.

او بیان کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان پس از مکان یابی، تولید برق نیروگاه‌های خورشیدی را تضمینی خریداری می‌کند که در یک دوره دوماهه بین دو میلیون و صد تا دو میلیون و هفتصد و یا حتی سه میلیون تومان درآمد نصیب مددجویان شده است.


بیشتر بخوانید


مکان یابی ۶۹۰ نیروگاه خورشیدی خانگی در استان

۷ هزار و ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی خانگی ۵ کیلوواتی قرار است در خراسان جنوبی برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی و اقشار کم درآمد ایجاد شود که هدف آن‌ها کمک به تأمین برق مورد نیاز شبکه سراسری و ایجاد درآمد پایدار برای اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر جامعه است.

به گفته مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی ۳ هزار و ۹۳۸ خانوار واجد شرایط در استان شناسایی شده و تاکنون ۶۹۰ مکان برای ایجاد این نیروگاه‌ها مورد تایید شرکت برق قرار گرفته است.

سلم آبادی اولویت واگذاری این نیروگاه‌ها را روستائیان عنوان کرد و گفت:خانواده‌های دارای سالمند، بیماران صعب العلاج و سرپرست خانوار در اولویت پرداخت تسهیلات هستند که ۱۰ میلیون تومان این تسهیلات بلاعوض است و بقیه هم با نرخ سود کم به متقاضیان پرداخت می‌شود.

او تاکید کرد: هزینه راه اندازی پنل‌های خورشیدی بین ۲ تا ۵ سال برگشت داده می‌شود و پس از آن درآمد‌های خالص نصیب بهره برداران می‌شود.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.