خرید تضمینی بیش از ۱۱۴ هزار تن گندم و کلزا در خراسان رضوی

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: از آغاز خرید تضمینی گندم و کلزا تاکنون بیش از ۱۱۴ هزار و ۸۰۰ تن محصول از کشاورزان خراسان رضوی خریداری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،ایرج ناصری‌مقدم مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: خرید تضمینی گندم و کلزاشامل بیش از ۱۰۷ هزار و ۳۰۰ تن گندم و افزون بر هفت هزار و ۵۰۰ تن دانه روغنی کلزا می باشد.

او افزود: کار خرید تضمینی گندم از ۱۰ خرداد ماه گذشته آغاز شده است و قیمت پایه خرید تضمینی گندم در سال زراعی کنونی برای هر کیلوگرم محصول ۲۵ هزار ریال تعیین شده که بر اساس پایه خرید با چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیر مفید است.

مدیرسازمان تعاون روستایی خراسان رضوی ادامه داد: خرید تضمینی گندم از کشاورزان خراسان رضوی براساس استعلام از سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی انجام می‌شود و ۶۰ مرکز خرید در این استان خرید گندم را انجام می‌دهند.

ناصری بیان کرد: خرید محصول کلزا هم از ۳۱ اردیبهشت ماه آغاز شده و نرخ خرید تضمینی آن با ۳۵ درصد افزایش به ازای هر کیلوگرم ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال است.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: کشاورزان استان در سال زراعی گذشته بیش از ۶ هزار تن کلزا به مراکز خرید تضمینی شبکه تعاون روستایی خراسان رضوی تحویل دادند و مطالبات آنان در این زمینه نیز به طور کامل پرداخت شده است.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.