سناتور آمریکایی: ۲۹ میلیون نفر در آمریکا غذای کافی ندارند

برنی سندرز با انتقاد از شرایط اقتصادی آمریکا اعلام کرد واقعیت‌های اقتصادی این است: ۲۹ میلیون آمریکایی غذای کافی ندارند و ۳۰ میلیون بیکار دریافت ۶۰۰ دلار در ماه را از دست داده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برنی سندرز، سناتور ارشد دموکرات آمریکا با انتقاد از شرایط اقتصادی این کشور در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، در پیامی توییتری نوشت: واقعیت‌های اقتصادی در آمریکا در زمان دولت ترامپ این است: ۲۹ میلیون آمریکایی غذای کافی ندارند و ۳۰ میلیون بیکار در آمریکا دریافت ۶۰۰ دلار در ماه را از دست داده‌اند.

سناتور ارشد آمریکایی نوشت: ۴۰ میلیون آمریکایی نیز با خطر بی‌خانمان شدن مواجه هستند در حالی که ۴۶۷ میلیاردر آمریکایی طی ۵ ماه گذشته ۸۰۰ میلیارد دلار درآمد داشته اند. وظیفه ما این است که اقتصادی ایجاد کنیم که برای همه کار کند.


بیشتر بخوانید:


روز گذشته نیز جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا با اشاره به شرایط اقتصادی بد ایالات متحده به دلیل پیامد‌های شیوع ویروس کرونا احیای اقتصادی این کشور را کار بسیار دشواری دانست.

برنی سندرز، سناتور دموکرات کنگره آمریکا چند روز پیش هم در توییتر نوشته بود: در حالی که ۴۰ میلیون آمریکایی با بی‌خانمان شدن مواجه هستند، وال‌استریت بازار بورس آمریکا از لحاظ سود در حال ثبت رکورد است.

وی افزود: در حالی که ۳۰ میلیون کارگر شغل‌های خود را از دست داده‌اند، دارایی ۱۲ میلیاردر دارایی‌شان رکورد ۱ تریلیون دلاری را رد کرد. نه ما نیازی به ریاضت برای خانواده‌های کارگری نداریم. ما نیازمند ریاضت برای ۱ درصد و شرکت‌های چند ملیتی هستیم.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت در پی شیوع ویروس کرونا در جهان، تا روز گذشته ۲۴ میلیون و ۳۳۲ هزار و ۳۵۲ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند، آمریکا همچنان با ثبت ۶ میلیون ابتلا به ویروس کرونا در صدر جدول قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار