سخنگوی وزارت بهداشت مطرح کرد؛

کاهش ۱۳ تا ۱۵ درصدی اهدای خون در کشور

لاری از کاهش ۱۳ تا ۱۵ درصدی اهدای خون در کشور نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت درباره فرهنگ اهدای خون اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانید اهدای خون فرهنگی پسندیده است که بسیاری از مردم کشورمان نسبت به این عمل اقدام می‌کنند تا با این کار انسان دوستانه حیاتی مجدد به بیماران نیازمند به خون و صعب العلاج ببخشند. در کشور ما سال‌هاست که این عمل ایثارگرانه به صورت کاملا داوطلبانه انجام و خون و فرآورده‌های خونی بیماران از این طریق تامین می‌شود.

او بیان کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا شاهد بودیم که میزان اهدای خون در کشور، ۱۳ تا ۱۵ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل کاهش داشته است، بنابراین این ایام فرصتی مغتنم است تا عزاداران حسینی اهدای خون را به عنوان اقدامی خداپسندانه در اولویت نذورات خود قرار دهند، در همین راستا همکاران ما در سازمان انتقال خون ایران با راه اندازی پویش ملی نذر خون، پلاسما و با یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت از همه شهروندان ایران اسلامی درخواست می‌کنند تا با پیوستن به این پویش سلامت محور از روز تاسوعا تا اربعین حسینی در این کار خداپسندانه مشارکت کنند.


بیشتر بخوانید


کمتر از ۲ درصد بهبود یافتگان کرونا اهدای پلاسما داشتند

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: در مراکز انتقال خون سراسر کشور تمهیداتی جدی برای رعایت حداکثری شیوه نامه‌های بهداشتی اندیشیده شده است تا افراد  به منظور جلوگیری از ایجاد هر گونه تجمع به سامانه نوبت‌دهی اینترنتی اهدای خون مراجعه کنند.

لاری با اشاره به اینکه یکی از روش‌های کمک به درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا استفاده از پلاسمای بهبود یافتگان این بیماری است، اظهار کرد: میزان اهدای پلاسما در کشورمان از زمان آغاز جمع‌آوری تاکنون بالغ بر هفت هزار و ۳۰۰ واحد بوده که چیزی کمتر از ۲ درصد تعداد بهبود یافتگان است و امیدوار هستیم این روند افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار