سازمان حمایت اعلام کرد؛

رصد بازار تایر و برخورد با تخلف در زنجیره تامین

سازمان حمایت در بخشنامه‌ای به سازمان‌های صمت استان‌ها بر لزوم رصد و مراقبت مستمر بازار و برخورد قاطع با هرگونه تخلف در زنجیره تامین و توزیع تایر تاکید کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سازمان حمایت، با توجه به قرار گرفتن لاستیک خودرو در زمره کالا‌های نظارتی اولویت دار و تاثیر آن بر خدمات حمل و نقل بار و مسافر و با توجه به دریافت گزارشاتی مبنی بر تداوم کمبود و گرانی تایر در استان‌ها با وجود ابلاغ قیمت به جدید تولیدکنندگان داخلی‏، این سازمان در بخشنامه‌ای با تاکید بر رصد و نظارت بیشتر و نیز برخورد با متخلفان در زنجیره تامین و توزیع تایر از استقرار بازرسان خود در واحد‌های تولیدی تایر در استان‌ها خبر داد.

بر اساس این گزارش در این بخشنامه آمده است: استقرار بازرس در واحد‌های تولیدی تایر در استان‌های مربوط به منظور بررسی وضع تولید، توزیع و موجودی روزانه انواع تایر و مواد اولیه و روند ورود و خروج تایر‌های تولیدی است تا از نگهداری بی‌مورد کالا در انبار جلوگیری شود.

در این بخشنامه همچنین آمده است: شرکت‌های تولیدی و وارداتی که اقدام به دریافت ارز رسمی برای واردات تایر سنگین کرده اند موظفند به اجرای تعهدات وفق مواد ذکر شده در بخشنامه اقدام نمایند در غیر این صورت باید در پیگرد قانونی واحد‌های متخلف مزبور اقدام لازم صورت گیرد.

بر اساس این بخشنامه مسئولیت نظارت بر نمایندگی‌ها و عاملان توزیع با شرکت‌های تولیدی و وارداتی است ضمن اینکه در صورت مشاهده تخلف و ارسال پرونده به تعزیرات، مشخصات واحد‌های متخلف به معاونت بازرسی و رسیدگی به تخلفات این سازمان جهت اعلام ابطال نمایندگی یا عاملیت واحد متخلف توسط شرکت تولیدی منعکس خواهد شد؛ بنابراین بخشنامه؛ کنترل و نظارت جدی بر قیمت رسمی فروش لاستیک‌های عرضه شده توسط نمایندگی‌ها و عوامل فروش با توجه به ابلاغ نرخنامه‌های جدید شرکت‌های تولیدی و واردکننده و کنترل رعایت صدور فاکتور معتبر توسط عاملان توزیع انجام می‌شود. همچنین شرکت‌های تولیدی داخل و وارد کننده ملزم به درج قیمت محصولات خود در سامانه جدید ۱۲۴ هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار