جمع آوری معتادان متجاهر خراسان رضوی تا قبل از شروع سرما

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: معتادان متجاهر مخصوصا زنان و کودکان،تا قبل از شروع سرما از خیابان‌ها در خراسان رضوی جمع آوری می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدحسین صالحی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: با توجه به نزدیک بودن فصل سرما و پیش‌بینی موج سوم کرونا و آسیب‌پذیری بیشتر زنان و کودکان ، معتادان متجاهر در خراسان رضوی جمع آوری می شوند.

او با بیان اینکه این افراد نیز انسان هستند و باید کرامت انسانی‌شان حفظ شود،افزود: هر کدام از این افراد به دلایل مختلف به دام اعتیاد افتاده‌اند، از جامعه و خانواده طرد شده‌اند و نوع زندگی‌شان مناسب نیست،اغلب کارتن‌خواب‌ها، معتاد متجاهر هستند و متاسفانه ۹ هزار معتاد متجاهر در استان خراسان رضوی  داریم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی ادامه داد: پس از جمع‌آوری این افراد باید مکان‌هایی برای نگهداری‌شان وجود داشته باشد و بحث درمان‌شان مهم‌تر از بقیه موارد است تا پروسه درمان طی شود.

صالحی بیان کرد: ما تا ظرفیت پارسال برای جمع آوری معتادان، حدود یک هزار و ۸۰۰  نفر بود و افزایش ظرفیت موقتی در ۱۱ مرکز داشتیم که حدود ۲ هزار و ۴۰۰ نفر را شامل می‌شد.

او تصریح کرد: پروتکلی که در ایام کرونا داشتیم موجب فاصله بیشتر تخت‌ها در مراکز شد و ظرفیت تا پایان سال ۹۸ مجددا به یک هزار و ۸۰۰ نفر رسید.


بیشتربخوانید


دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی نسبت به اقدامات صورت گرفته در این رابطه تاکید کرد: اقدامات ویژه‌ای در بحث افزایش ظرفیت انجام شد که تفاهم‌نامه‌ای به همت استاندار و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر برای افزایش ظرفیت‌ها منعقد شد.

صالحی اظهار کرد: در حال حاضر اردوگاه حسن آباد را داریم که با مشارکت شهرداری در حال ساخت است و زمینش را اداره کل امور اتباع به صورت موقت در اختیار ما قرار داده، ساخت آن به صورت مشارکتی به همت شورای هماهنگی استانداری و شهرداری مشهد انجام می‌شود.

او با ابراز امیدواری نسبت به این‌که اردوگاه ظرف سه ماه آینده به بهره‌برداری برسد،افزود: ظرفیت فاز اول اردوگاه ۵۰۰ نفر و ظرفیت فاز نهایی آن ۳ هزار نفر است.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.