رونمایی از طرح یک اربعین کتاب در خراسان رضوی

طرح «یک اربعین کتاب» در اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام سبزیان مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: امسال در اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با برپایی «حسینیه کتاب» برای اولین بار در کشور کتابخانه‌های عمومی به عنوان دانشگاه‌های مردمی یک محرم متفاوت را شاهد بودند.

او افزود: تولید برنامه «محفل سلوک عاشورایی» در قالب یک برنامه ترکیبی شامل مداحی، سخنرانی، مقتل خوانی، اشعار آیینی و عاشورایی و معرفی کتاب با شعار «من کتابدار حسینی ام»  از برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های استان بود که از صفحات مجازی اداره کل منتشر شد و در حال حاضر از شبکه استانی خراسان رضوی در حال پخش است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: طرح «یک اربعین کتاب» نیز با انتخاب ۱۵۰ عنوان کتاب از ۱۱ محرم تا اربعین با معرفی کتاب از سوی کتابداران اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید


حجت الاسلام سبزیان بیان کرد: این کتاب‌ها در حوزه‌های کودک و نوجوان و بزرگسال در قالب‌های مختلف رمان، تاریخی، عمومی و پژوهشی با در نظر گرفتن ذائقه‌های متعدد انتخاب شده است.

او ضمن تشکر از حمایت‌ها و همراهی‌های نمایندگان مجلس به عنوان یار کتابخانه‌های عمومی در خانه ملت، تصریح کرد: همراهی نمایندگان مجلس با کتابخانه‌های عمومی می‌تواند در پیشبرد اهداف فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی بسیار تاثیر گذار باشد.

هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور و فیروزه و عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: رهبر معظم انقلاب همواره به اهمیت فضای مجازی و توجه به آسیب‌های فضای مجازی تاکید داشته اند و طرح‌های اجرایی اداره کل کتابخانه‌های عمومی در  بهره مندی درست و صحیح جامعه به خصوص کودکان و نوجوانان از فضای مجازی موثر بوده است.

او افزود: جامعه در حال حاضر در شرایط خاص و با محدودیت‌های ایام کرونا روبرو است و فعالیت‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در فضای مجازی جای قدردانی دارد.


انتهای پیام//ز. ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.