در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ممنوعیت انتشار آمار‌های مسکن تکذیب شد/ آمار قیمتی کل کشور پس از این منتشر خواهد شد

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی گفت: طبق دستور وزیر راه وشهرسازی به دلیل ایجاد جو روانی منفی در جهت انتشار متوسط قیمت مسکن استان تهران پس از این قیمت مسکن کل کشور منتشر می‌شود.

ممنوعیت انتشار آمار‌های مسکن تکذیب شد/ آمار قیمتی کل کشور پس از این متتشر خواهد شدمحمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی در گفت وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه ممنوعیت اعلام آمارهای مسکن توسط معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی صحت ندارد، گفت: آماری که تاکنون توسط بانک مرکزی و یا وزارت راه و شهرسازی اعلام می‌شد تنها مربوط به شهر تهران بود و در این آمارها متوسط قیمت مسکن شهر تهران اعلام می شد، این در حالی است که نمونه آماری و یا دیتای سایر شهرها وجود ندارد.

او ادامه داد: همین امر باعث ایجاد روانی برای افزایش قیمت در سایر شهرها شده است و ممکن است بر اثر اعلام این آمارها قیمت در سایر مناطق هم تغییر کند.

بیشتر بخوانید

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: در بسیاری از شهرها قیمت مسکن نه تنها هیچ تغییری نکرده بلکه بسیاری از مناطق قیمت‌ها کاهشی بوده است اما با اعلام این آمارها برای استان تهران که متوسط آن به ۲۲ تا ۲۳ میلیون تومان رسیده است، در نتیجه این امر باعث می شود که سایر مناطق هم از این آمارها سوء استفاده کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه به دستور وزیر راه و شهرسازی مقرر شده تا  بعد از این آمار تمامی استان ها و شهرهای مختلف اعلام شود، گفت: پس از مصوبه اخیر ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر الزامی شدن کد رهگیری هم اکنون تمامی معاملات خرید و فروش و اجاره مسکن ثبت می شود و پس از این در صورت اعلام آمار متوسط قیمت تمامی مناطق مختلف کشور اعلام خواهد شد.

محمود زاده توضیح داد: به زودی آمار متوسط قیمت در استان های مختلف ارائه می شود چرا که این آمارها با واقعیت نزدیک تر خواهد بود.

معاون وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد: نباید آمار یک شهر را برای کل کشور در نظر بگیریم چرا که نتیجه آن زمینه افزایش قیمت‌ها در مناطق مختلف می شود.

بر اساس این گزارش چندی پیش وزیر راه وشهرسازی اعلام کرده بود که  معاونت مسکن و ساختمان حق انتشار آمار و اطلاعات مسکن را ندارد و این امر باعث ایجاد شایعاتی در بخش های مختلف شده بود.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، پیش از تعطیلات اخیر از ممنوعیت «انتشار اطلاعات و گزارش‌های قیمت و بازار مسکن» خبر داد و گفت: به معاونت مسکن دستور داده‌ام تا آمار و اطلاعات مربوط به بازار ماهانه مسکن را منتشر نکند.

اعلام ممنوعیت انتشار «آمار و اطلاعات مربوط به بازار ماهانه مسکن» یک روز پس از آن منتشر شد که رسانه‌های کشور طی گزارشی از افزایش ۳۵۰ درصدی نرخ اجاره مسکن در ۷ سال گذشته داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: مسکن ، بازار مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار